romea - logo
31. května 2020 (neděle)
svátek má Kamila
Loading
rozšířené vyhledávaní

Prima TV

Foto webu CNN Prima news.
Foto webu CNN Prima news.

František Kostlán: Zdá se, že ve zpravodajství CNN Prima news zůstávají stereotypy o Romech

4.5.2020 13:55 Z prvních náznaků mám dojem, že zpravodajství TV Prima v novém kabátě televize CNN je vůči Romům objektivnější než to, které vysílala TV Prima bez amerického partnera ještě zcela nedávno. Ze článku, který jsme si vzali za příklad, však i nadále vykukují některé stereotypy, které lidem neznalým problematiky pomáhají udržovat letité předsudky.  celý článek

Pobouření některých tzv.

„Plavková“ reportáž TV Prima porušila pravidla zpravodajství. Podle předsedy RRTV mohla téměř podněcovat nenávist

11.8.2017 11:07 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zahájila správní řízení s TV Prima kvůli reportáži „Oblečené muslimky se koupou v bazénu“. Tu televize odvysílala ve večerním zpravodajství 10. července a informovala v ní o tom, že se muslimské ženy v pražském aquaparku v Čestlicích koupaly v běžném – tedy pro koupání v hygienicky závadném oblečení a ohrozily tak na zdraví ostatní návštěvníky bazénu. Reportáž vzbudila vlnu rozporuplných reakcí a RRTV se jí začala zabývat na základě stížnosti o dodržování pravidel objektivity a vyváženosti.  celý článek

Budova televize Prima (FOTO: Kacir, Wikimedia Commons)

Rok od uprchlické kauzy na TV Prima. Výsledek? Upozornění na porušení zákona

12.6.2017 12:33 Je to rok od chvíle, co HlídacíPes.org zveřejnil informace o tom, že zpravodajství televize Prima o uprchlické krizi nevychází z nezávislé novinářské práce, ale za zadání vedení redakce i majitele.  celý článek

Vepřín v Letech u Písku (FOTO:Archiv Romea.cz)

Chvojka: Vláda by v červnu mohla rozhodnout o odkoupení vepřínu v Letech u Písku

9.4.2017 21:48 Vláda by v červnu mohla přijmout řešení ve věci výkupu vepřína v Letech u Písku, který stojí v místě protektorátního koncentračního tábora pro Romy. V diskusi televize Prima to dnes řekl ministr pro lidská práva a legislativu Jan Chvojka (ČSSD). Ministr věří tomu, že se vládě podaří do konce volebního období záležitost vyřešit.  celý článek

Webové stránky pořadu Zprávy FTV Prima

TV Prima se ohradila proti výtkám RRTV, zpravodajství o uprchlících prý nemanipulovala

18.1.2017 11:11 Společnost FTV TV Prima, spol., s.r.o. se v pondělí na svých stránkách jednoznačně distancovala od nařčení z porušení zákona, které bylo součástí výtky Rady pro rozhlasové a televizní vysílání  celý článek

George Batto, kterému byla jeho odpověď pro televizi Prima hrubě zkreslena a bylo mu vloženo do úst to, co vůbec neřekl (FOTO: Repro TV Prima)

RRTV: Televize Prima porušila zákon. Manipulovala v reportážích na svou obranu v kauze iráckých uprchlíků

12.1.2017 23:15 Televize Prima minulý rok ve svém zpravodajství týkajícího se integrace uprchlíků z Iráku na území České republiky podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) porušila zákon. Celkem čtyři zpravodajské příspěvky odvysílané v rámci hlavní zpravodajské relace Zprávy FTV Prima byly neobjektivní a manipulovaly s diváky. Podle RRTV porušila zákon i Česká televize při vysílání k volbě amerického prezidenta loni v listopadu. RRTV to uvedla v dnešní tiskové zprávě.  celý článek

Herec a moderátor Jiří Krampol (Foto: screen TV Prima)

Krampol vystoupil v televizi s tričkem, které odkazuje na nacismus

14.11.2016 15:12 Během vystoupení v oblíbeném televizním pořadu televize Prima měl na sobě herec Jiří Krampol tričko, na němž je zobrazena říšská orlice. Tričko zároveň odkazuje na kontroverzní olympiádu z roku 1936 konající se v Berlíně, kterou pořádala nacistická strana a měli demonstrovat nacistickou nadřazenost. Herec se však brání: "Vůbec jsem to nevěděl," řekl serveru Lidovky.cz Krampol s tím, že nechce být dáván do souvislosti s podporou fašismu, kontroverzních symbolů si údajně nevšiml. Navíc se jedná o zábavní pořad, kam jakákoli podobná propagace nepatří.  celý článek

Webové stránky pořadu Zprávy FTV Prima

RRTV: Televize Prima musí vysvětlit manipulaci se zpravodajstvím o uprchlících

2.11.2016 13:11 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zjistila, že televize Prima minimálně ve čtyřech případech manipulovala se zpravodajstvím o uprchlících. RRTV zveřejnila analýzu zpravodajství Primy se zřetelem k migrační tematice, která se týká období od 28. března do 17. dubna letošního roku.  celý článek

Webové stránky pořadu Zprávy FTV Prima

Televize Prima má další problém. Rada s ní zahájila správní řízení kvůli manipulativní reportáži o sociálním centru Klinika

8.8.2016 2:04 Vedle Romů a uprchlíků informovala FTV Prima manipulativně i o autonomním centru Klinika, které pomáhá uprchlíkům a sociálně slabým lidem. Plyne to z poslední tiskové zprávy Rady pro rozhlasově a televizní vysílání (RRTV), která zahájila s FTV Prima správní řízení kvůli její reportáži o Klinice, odvysílané 28. května 2016 ve Zprávách.  celý článek

Budova televize Prima (FOTO: Kacir, Wikimedia Commons)

Další důkazy, že Prima manipuluje: Romové se z Británie houfně nevracejí, se sociálními dávkami je to jinak

5.8.2016 19:17 Prima už nepoštvává jen vůči uprchlíkům, ale i proti Romům, jak jsme informovali v minulém článku. Ve své reportáži autorka Kristýna Vedralová tvrdí, že se do České republiky může brzy vrátit "dva a půl tisíce romských problémových rodin", protože jim Británie začala odebírat sociální dávky.  celý článek

Záběr z reportáže televize Prima (28. 6. 2016), ve které redaktorka tvrdí, že se chystá z Velké Británie vrátit 2500

Další manipulace TV Prima. Romové z Británie se nyní do ČR masově nechystají

3.8.2016 13:59 Televize Prima má zřejmě ve svém anti-etickém kodexu zakódovanou povinnost neustále poštvávat proti lidem z menšin. Nedávno vyšlo najevo, že redaktoři jejího zpravodajství museli podle pokynů svých nadřízených informovat o uprchlících výhradně negativně. Nyní redakce přesedlala zpět na Romy. Prima nedělá zpravodajství, které by ze zákona mělo být objektivní a vyvážené, ale nepřetržitou kampaň proti menšinám.  celý článek

Televize Prima se brání kritice kvůli manipulativní reportáži o křesťanských uprchlícich z Iráku (FOTO: repro TV Prima)

Robert Břešťan: Nové svědectví k vysílání TV Prima o uprchlících. „Udělej anketu, ale chci jen negativní hlasy."

9.6.2016 9:50 Rozhodnutí vedení televize Prima vyobrazovat uprchlíky jako hrozbu mělo své konkrétní dopady na práci reportérů – v centrální redakci i u krajských zpravodajů.  celý článek

George Batto, kterému byla jeho odpověď pro televizi Prima hrubě zkreslena a bylo mu vloženo do úst to, co vůbec neřekl (FOTO: Repro TV Prima)

RRTV nikdy nekonstatovala, že vysílání TV Prima bylo objektivní a vyvážené, naopak. Prima v reportáži lhala

8.6.2016 10:46 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) vydala včera stanovisko k údajné manipulaci ve zpravodajství televize Prima. Předseda rady Ivan Krejčí konstatuje, že monitoring a analýza
zpravodajství televize Prima v období od 24. srpna do 13. září 2015 odhalily několik sporných momentů v konkrétních příspěvcích a rovněž poukázaly na tendenci vytvářet negativní mediální obraz migrace.  celý článek

Jan Moláček (FOTO: David Sedlecký, Wikimedia Commons)

Jan Moláček ke kauze TV Prima: Nevadí, že lžou, hlavně, že říkají, co chceme slyšet

4.6.2016 13:29 Nejvíce šokující na celé kauze TV Prima jsou reakce lidí, kteří de facto říkají "Nevadí, že lžou, hlavně, že říkají, co chceme slyšet."  celý článek

Budova televize Prima (FOTO: Kacir, Wikimedia Commons)

Protiuprchlické zpravodajství TV Prima: Televize se brání a odvolává se na rozhodnutí RRTV, které neexistuje

31.5.2016 20:12 FTV Prima vydala tiskové prohlášení, ve kterém reaguje na informaci zveřejněnou serverem Hlídacípes.org o tom, že vedení televize nařídilo redaktorům zpravodajství, že tématiku uprchlíků mají prezentovat jako hrozbu, problém a krizi. V hlavní zpravodajské relaci Primy zaznělo, že televize již dva dny čelí kampani, která je založena na sestříhané nahrávce. Prima tvrdí, že vyváženost jejího zpravodajství potvrdila i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) analýzou z 15. 12. 2015 a rozhodnutím ze dne 19. 4. 2016. Podle zápisu RRTV však žádné rozhodnutí neexistuje a analýza potvrdila, že televize posiluje protiuprchlické postoje české veřejnosti.  celý článek

Budova televize Prima (FOTO: Kacir, Wikimedia Commons)

Nahrávka z klíčové porady TV Prima k uprchlíkům: “Vedení televize má názor a vy ho budete respektovat”

31.5.2016 9:55 HlídacíPes.org v pondělí přinesl zásadní informaci o tom, že vedení FTV Prima nařídilo redaktorům zpravodajství, že tématiku uprchlíků mají prezentovat jako hrozbu, problém a krizi. Televize Prima to označila za spekulaci. HlídacíPes.org nyní zveřejňuje klíčový důkaz – nahrávku z porady, kde rozhodnutí padlo.  celý článek

George Batto, kterému byla jeho odpověď pro televizi Prima hrubě zkreslena a bylo mu vloženo do úst to, co vůbec neřekl (FOTO: Repro TV Prima)

Při hlasování RRTV o tom, že televize Prima porušila reportáží o iráckých uprchlících zákon, záhadně zmizeli 4 členové rady

30.5.2016 15:29 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání řešila na zasedání 19. dubna podnět k reportáži o křesťanských uprchlících z Iráku. Podle podnětu se televize Prima dopustila v reportáži manipulace. Hlasování Rady o tomto bodě bylo neplatné, přestože všech ostatních 59 usnesení ten den bylo platných.  celý článek

Televize Prima se brání kritice kvůli manipulativní reportáži o křesťanských uprchlícich z Iráku (FOTO: repro TV Prima)

Vedení televize Prima nařídilo redaktorům: Uprchlíky zobrazovat jako hrozbu a riziko

30.5.2016 12:30 HlídacíPes.org má k dispozici svědectví z několika zdrojů, podle nichž vedení televize Prima na poradě s redakcí 7. září 2015 přišlo s jasnými instrukcemi o tom, jak se má televize ve svém zpravodajství stavět k uprchlické krizi.  celý článek

Stanislav Křeček, zástupce veřejné ochránkyně práv, v reportáži televize Prima (FOTO: repro TV Prima)

Stanislav Křeček k reportáži TV Prima: Uprchlík nepřirovnal nabízené jihlavské byty ke kravínu, na ubytování si ale stěžoval

19.2.2016 11:48, (AKTUALIZOVÁNO 13:25) Podle Stanislava Křečka, zástupce veřejné ochránkyně práv, nepřirovnal křesťanský uprchlík George Batto nabízené jihlavské byty ke "kravínu" nebo ke "stáji pro zvířata". Televize Prima v první reportáži však právě vyjádření o "kravínu" dala do souvislosti s nabízenými jihlavskými byty.  celý článek

1 | 2 | »



..
romea - logo