romea - logo
6. prosince 2019 (pátek)
svátek má Mikuláš
Loading
rozšířené vyhledávaní

RRTV

Pobouření některých tzv.
Pobouření některých tzv. "slušných Čechů" vyvolala v červenci 2017 přítomnost dvou muslimských žen, které měly na sobě tzv. burkiny, čili koupací oděv z materiálu, z něhož bývají šité klasické plavky, ovšem zahalující většinu těla. (FOTO: repro Facebook, koláž Romea.cz)

„Plavková“ reportáž TV Prima porušila pravidla zpravodajství. Podle předsedy RRTV mohla téměř podněcovat nenávist

11.8.2017 11:07 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zahájila správní řízení s TV Prima kvůli reportáži „Oblečené muslimky se koupou v bazénu“. Tu televize odvysílala ve večerním zpravodajství 10. července a informovala v ní o tom, že se muslimské ženy v pražském aquaparku v Čestlicích koupaly v běžném – tedy pro koupání v hygienicky závadném oblečení a ohrozily tak na zdraví ostatní návštěvníky bazénu. Reportáž vzbudila vlnu rozporuplných reakcí a RRTV se jí začala zabývat na základě stížnosti o dodržování pravidel objektivity a vyváženosti.  celý článek

Webové stránky pořadu Zprávy FTV Prima

TV Prima se ohradila proti výtkám RRTV, zpravodajství o uprchlících prý nemanipulovala

18.1.2017 11:11 Společnost FTV TV Prima, spol., s.r.o. se v pondělí na svých stránkách jednoznačně distancovala od nařčení z porušení zákona, které bylo součástí výtky Rady pro rozhlasové a televizní vysílání  celý článek

George Batto, kterému byla jeho odpověď pro televizi Prima hrubě zkreslena a bylo mu vloženo do úst to, co vůbec neřekl (FOTO: Repro TV Prima)

RRTV: Televize Prima porušila zákon. Manipulovala v reportážích na svou obranu v kauze iráckých uprchlíků

12.1.2017 23:15 Televize Prima minulý rok ve svém zpravodajství týkajícího se integrace uprchlíků z Iráku na území České republiky podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) porušila zákon. Celkem čtyři zpravodajské příspěvky odvysílané v rámci hlavní zpravodajské relace Zprávy FTV Prima byly neobjektivní a manipulovaly s diváky. Podle RRTV porušila zákon i Česká televize při vysílání k volbě amerického prezidenta loni v listopadu. RRTV to uvedla v dnešní tiskové zprávě.  celý článek

Donald Trump a Hillary Clintonová (FOTO: repro Česká televize)

RRTV: ČT ve zpravodajství o volbách prezidenta USA porušila zákon

12.1.2017 22:42 Česká televize při vysílání zpravodajského bloku Americká volební noc k volbě amerického prezidenta loni v listopadu podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání porušila zákon. Zpravodajství bylo nevyvážené a stranilo kandidátce Hillary Clintonové na úkor Donalda Trumpa, uvedla RRTV v dnešní tiskové zprávě. ČT dosud stanovisko rady neobdržela, ale zpravodajství k volbě jako celek považuje za vyvážené. Podle RRTV porušila zákon i televize Prima ve zpravodajství týkajícího se iráckých uprchlíků v České republice.  celý článek

Webové stránky pořadu Zprávy FTV Prima

Televize Prima má další problém. Rada s ní zahájila správní řízení kvůli manipulativní reportáži o sociálním centru Klinika

8.8.2016 2:04 Vedle Romů a uprchlíků informovala FTV Prima manipulativně i o autonomním centru Klinika, které pomáhá uprchlíkům a sociálně slabým lidem. Plyne to z poslední tiskové zprávy Rady pro rozhlasově a televizní vysílání (RRTV), která zahájila s FTV Prima správní řízení kvůli její reportáži o Klinice, odvysílané 28. května 2016 ve Zprávách.  celý článek

George Batto, kterému byla jeho odpověď pro televizi Prima hrubě zkreslena a bylo mu vloženo do úst to, co vůbec neřekl (FOTO: Repro TV Prima)

RRTV nikdy nekonstatovala, že vysílání TV Prima bylo objektivní a vyvážené, naopak. Prima v reportáži lhala

8.6.2016 10:46 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) vydala včera stanovisko k údajné manipulaci ve zpravodajství televize Prima. Předseda rady Ivan Krejčí konstatuje, že monitoring a analýza
zpravodajství televize Prima v období od 24. srpna do 13. září 2015 odhalily několik sporných momentů v konkrétních příspěvcích a rovněž poukázaly na tendenci vytvářet negativní mediální obraz migrace.  celý článek

Budova televize Prima (FOTO: Kacir, Wikimedia Commons)

Protiuprchlické zpravodajství TV Prima: Televize se brání a odvolává se na rozhodnutí RRTV, které neexistuje

31.5.2016 20:12 FTV Prima vydala tiskové prohlášení, ve kterém reaguje na informaci zveřejněnou serverem Hlídacípes.org o tom, že vedení televize nařídilo redaktorům zpravodajství, že tématiku uprchlíků mají prezentovat jako hrozbu, problém a krizi. V hlavní zpravodajské relaci Primy zaznělo, že televize již dva dny čelí kampani, která je založena na sestříhané nahrávce. Prima tvrdí, že vyváženost jejího zpravodajství potvrdila i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) analýzou z 15. 12. 2015 a rozhodnutím ze dne 19. 4. 2016. Podle zápisu RRTV však žádné rozhodnutí neexistuje a analýza potvrdila, že televize posiluje protiuprchlické postoje české veřejnosti.  celý článek

George Batto, kterému byla jeho odpověď pro televizi Prima hrubě zkreslena a bylo mu vloženo do úst to, co vůbec neřekl (FOTO: Repro TV Prima)

Při hlasování RRTV o tom, že televize Prima porušila reportáží o iráckých uprchlících zákon, záhadně zmizeli 4 členové rady

30.5.2016 15:29 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání řešila na zasedání 19. dubna podnět k reportáži o křesťanských uprchlících z Iráku. Podle podnětu se televize Prima dopustila v reportáži manipulace. Hlasování Rady o tomto bodě bylo neplatné, přestože všech ostatních 59 usnesení ten den bylo platných.  celý článek

Ilustrační foto: Archiv Romea.cz

Konference Mediální reflexe bude mít na programu i stereotypy a mýty v médiích

23.9.2013 15:50 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání ve spolupráci s Českou televizí a Českým rozhlasem pořádají ve dnech 24.-25.září konferenci Mediální reflexe v Telči ((Jezuitská kolej, Náměstí Zachariáše z Hradce 2) .  celý článek




..
romea - logo