Agentura vydává manuál Jak komunikovat o tématu sociálního začleňování
Agentura pro sociální začleňování vydává stručný manuál s názvem Jak komunikovat téma sociální začleňování. Manuál je určený zástupcům vedení obcí, pracovníkům městských úřadů, úřadů práce, škol a dalších veřejných institucí i pracovníkům neziskových organizací – tedy všem, kteří se mohou podílet na práci s lidmi žijícími v sociálním vyloučení nebo těmi, kteří jsou tímto vyloučením ohroženi.
Zkušenosti Agentury z řady měst, se kterými spolupracuje ukazuje, že vhodné a pravidelné komunikování témat sociálního začleňování veřejnosti i obyvatelům sociálně vyloučených lokalit je jedním ze základních předpokladů toho, aby se dařilo jednotlivé kroky úspěšně zavádět do praxe. Včasné informování a vhodně nastavená komunikace jsou také velmi důležité pro klidnění emocí a uvádění některých fám a poplašných zpráv na pravou míru. Ty totiž dokážou některé plánované kroky významným způsobem brzdit a ztěžovat. Obyvatelé měst a obcí musí být pravidelně informováni o tom, co se v jejich okolí děje právě proto, abychom zamezili nepochopení, šíření zmíněných fám a odsouzení některých postupů sociálního začleňování ještě před tím, než začnou být uplatňovány.
Komunikační manuál proto nabízí kromě souhrnu aktuální podoby zobrazování sociálního vyloučení v českých médiích i konkrétní postupy a návody, jak zprostředkovat téma sociálního začleňování novinářům a jak jej prezentovat veřejnosti a jak do těchto prezentací zapojit i samotné obyvatele vyloučených lokalit.
Manuál byl vydán v rámci tříletého individuálního projektu Agentury, který je hrazený z prostředků Evropského sociálního fondu, a můžete jej stáhnout na webové stránce Agentury pro sociální začleňování.