23. srpna 2019 (pátek)
svátek má Sandra

Ben Cristovao nepřišel na slavíky kvůli xenofobům z Ortelu. Kritika ankety sílí, přidávají se další umělci

28.11.2016 13:26
Ben Cristovao (FOTO: http://www.championship.cz)

Kritika ankety Český slavík kvůli ocenění xenofobní skupiny Ortel začíná sílit. K Radku Bangovi alias Gipsymu se přidávají další umělci, kteří anketu kritizují. Ben Cristovao, který získal cenu pro Nejstreamovanější skladbu roku v rámci sobotního galavečera Českých slavíků, si cenu nepřišel osobně převzít právě kvůli extremistům z Ortelu.

"Jediný důvod, proč jsem nechal Lukáše Rychtaříka za můj management Championship Music a The Glowsticks převzít cenu Slavíka je proto, že to je cena čistě od Vás za to, že posloucháte naši hudbu, která nemá s hlasováním a postoji Českého slavíka nic společného, a tak jsem se nechtěl upřít mému týmu se k tomu vyjádřit. Já už jsem se k tomu vyjádřil v songu IronBen. Nepotřebuju Slavíky ani jiná křídla, za mě mluví čísla. Lidi, kteří jsou schopni ocenit fašismus jsou pro mě nechutní a nemám pro ně žádný respekt," uvedl na svém profilu na Instagramu Ben Cristovao.

"Řešili jsme, jestli pro cenu jít, Český slavík jen vlastně vzal statistické údaje IFPI a vytvořil z nich novou kategorii. Na druhou stranu to je ocenění, které vzniklo reálným zájmem o Benovu hudbu od fanoušků, a to by se ignorovat nemělo. Každopádně pokud nějaká hudební anketa podporuje kontroverzní umělce, kteří si zahrávají s extremismem a podněcují nenávist ve společnosti a dokonce si taková kapela přebírá svá ocenění od ředitele ankety, tak nemůžeme nadále jakkoliv reflektovat aktivity cen Český slavík Mattoni," dodal podle serveru ireprort.cz Lukáš Rychtařík z Championship Music.

Radka Bangu už během samotného galavačera podpořil Filip Smid, Iva Pazderková, Jan Tuna a také Petr Štolba, který je známější pod pseudonymem „Pekař“.

"Já jsem v tu chvíli odešla ze sálu, abych vydýchala, že je naše společnost nastavena tak černobíle. Zamrzelo mě, že je pro lidi jednodušší podporovat negaci a agresivní řešení,“ uvedla podle serveru Blesk.cz Iva Pazderková.

"Zlo je potřeba pojmenovat a bránit se mu. Když zpěváček, který má komplexy, propaguje nacismus, nenávist vůči skupině lidí, tzn. i vůči dětem nebo ženám, tedy idem, kteří za nic nemůžou, tak si myslím, že by člověk měl dát jasně najevo svůj postoj a neměl by mlčet," uvedl v rozhovoru pro Seznam moderátor Jan Tuna. "Mrzí mě, ž etěch lidí nebylo více. Mrzí mě, že třeba Lucie Bílá, která všude říká, jak má ráda lidi, v tom sále zůstane a neřekne svým fanouškům, že není normální vzbuzovat nenávist vůči skupině lidí," dodal Tuna.

Lucie Bílá se však naopak postavila na stranu xenofobů. "Žijeme v krásné zemi, kde bychom si měli vážit jeden druhého. Gesto Radka Bangy bylo velmi zbytečné. Jsou věci, které se neříkají veřejně, ale měly by se říkat v soukromí," uvedla podle serveru Blesk.cz Lucie Bílá.

Další umělci se ozvali po vyhlášení výsledků. "Dnešní večer jsem si užila, líbilo se mi to. Byla jsem v první řadě, takže to pro mě byla první nová zkušenost. Dneska jsem se ale i něco naučila, a to nesouhlas s něčím. Oceňuji odvahu Radka Bangy, že dokázal tohle udělat. Jsem s ním," řekla Prásku.tv zpěvačka Marta Jandová.

Přečteno: 13717x

Extremismus, Xenofobie, Ortel, Anketa, Gipsy.cz, Radek Banga

David Tišer (FOTO: Petr Zewlakk Vrabec)

Letošní titul jednoho ze tří maršálů Prague Pride získal romský aktivista David Tišer

8.8.2019 16:13
Prahou v sobotu projde karnevalový průvod hrdosti gayů, leseb, bisexuálů a translidí (LGBT) Prague Pride Parade. Takzvaný duhový pochod se v metropoli uskuteční podeváté. Od loňska průvod vede trojice maršálů či maršálek. Toto ocenění získávají lidé, kteří významným způsobem přispívají k prosazování rovných práv LGBT lidí a rozvoji LGBT komunit. Letos titul získal David Tišer, romský LGBT aktivista a ředitel společnosti ARA ART pořádající výstavy romských umělců či představení formou tzv. divadla utlačovaných. Dalším maršálem bude herec Jiří Hromada, který léta stál v čele gay hnutí v Česku a přispěl k prosazení zákona o registrovaném partnerství. Maršálkou se pak poslankyně ANO Karla Šlechtová.

Zástupci Muzea romské kultury převzali 3. dubna 2018  od firmy Agpi vepřín v Letech na Písecku. (FOTO: ČTK)

Muzeum romské kultury se ohradilo proti Filipovým výrokům. Výkup vepřína v Letech označil za zločin

8.8.2019 14:13
Za znepokojivé považuje výroky předsedy KSČM Vojtěcha Filipa dávající do souvislosti rostoucí ceny vepřového masa se zrušeným vepřínem v Letech u Písku, u kterého býval romský koncentrační tábor, Muzeum romské kultury. Filip na twitteru uvedl, že vláda vedená Bohuslavem Sobotkou (ČSSD) vykoupila vysoce efektivní podnik v Letech za půl miliardy korun a uzavřela ho bez náhrady a snížila tak produkci českého vepřového pod 30 procent spotřeby, a označil to za zločin.

Demonstrace několika asi 70 Romů z Česka, Slovenska i dalších zemí upozornila 8. července 2019 před budovu Evropského parlamentu v Bruselu na trvající diskriminaci a potíže romské menšiny v zemích Evropské unie. (FOTO: ČTK)

Tomáš Ščuka: Silné a slabé stránky bruselské demonstrace Romů

7.8.2019 13:33
Dne 8. 7. 2019 proběhla v Bruselu plánovaná demonstrace Romů žijících v Evropě. Hlavním organizátorem akce byl Štefan Pongo (český Rom žijící ve Velké Británii). Ten již dříve přišel s on-line fotokampaní Romů na sociálních sítích reagující na stereotypizující výroky prezidenta Miloše Zemana na adresu Romů, který na podzim 2018 několikrát veřejně o Romech prohlásil, že valná většina z nich nepracuje a pobírá sociální dávky.