romea - logo
27. září 2022 (úterý)
svátek má Jonáš

 

VYHLEDÁVÁNÍ
 

Česká školní inspekce mapovala úspěšné školy. Znevýhodněné děti nejsou jen Romové z Chánova, uvádí k tomu náměstek ústředního školního inspektora

28.12.2021 13:20
Ilustrační FOTO
Ilustrační FOTO

Nová studie České školní inspekce (ČSI) mapovala situaci na 13 vybraných úspěšných školách. Primární záměrem ČSI bylo nalézt společné znaky vzdělávání v úspěšných základních školách v České republice. O studii informuje Český rozhlas Plus.

"Národní i mezinárodní šetření, která se zaměřují na hodnocení výsledků ve vzdělávání, ukazují na existenci významných rozdílů mezi českými školami. Tato skutečnost tak přirozeně motivuje zájem o hledání faktorů, které by mohly charakterizovat úspěšné školy. Co jsou tedy společné znaky, které stojí za úspěchem těchto škol? Jak iniciovat změnu v méně úspěšných školách? Porozumění odpovědím na tyto otázky v sobě skrývá důležitý praktický přínos spojený s možnostmi učení se z příkladů inspirativní praxe úspěšných škol," píše česká školní inspekce u zprávy.

Podle předsedkyně vládního výboru pro práva dítěte Kláry Laurenčíkové zpráva popisuje dobrou praxi škol, které si umějí poradit se všemi žáky. "Včetně těch, kteří přicházejí s různými stupni zátěže, ze složitého prostředí. Ukazuje to jistý směr, který má smysl následovat,“ dodala pro Český rozhlas Plus Laurenčíková.

„Česká společnost si málo uvědomuje, jak obrovsky záleží na tom, odkud dítě do školy přichází. Hodně lidí si myslí, že problém je jen v Chánově a dalších vyloučených lokalitách, ale hranice i v jednom regionu mezi rodinami s dobrým zázemím a situací opačnou jsou velmi tenké. Problém je plošný," uvedl ke zprávě náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys.

"Škola nemůže vyřešit všechny společenské bolístky. Ale ukazuje se, že má vzhledem k tomu, kolik v ní žáci tráví času, mnoho příležitostí kompenzovat různá znevýhodnění. Situace je někdy velmi těžká, ale škola má možnost pomoci," zdůrazňuje Andrys, který zároveň varuje před stereotypním vnímáním složité socioekonomické situace.

„To nejsou romské děti z vyloučených lokalit. Mluvíme o rodinách ve složité situaci s bydlením, v exekuci, ve složitých rodinných vztazích. Dotýká se to tedy velké části české společnosti,“ konstatoval pro Český rozhlas Plus náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys.

DOKUMENT

Přečteno: 2023x
 

Nepřehlédněte:

Kam dál:

Štítky:  

Vzdělávání, Děti, Diskriminace, Chanov, segregace



HLAVNÍ ZPRÁVY

 

Další články z rubriky







..
romea - logo