romea - logo
29. září 2022 (čtvrtek)
svátek má Michal

 

VYHLEDÁVÁNÍ
 

Cikáni mi vybílili byt...

Brno, 10.9.2013 15:55, (ROMEA)
Kampaň v rámci projektu „Vzájemně bez předsudků“ má bořit zakořeněné předsudky velké části české společnosti vůči Romům. V brněnských dopravních prostředcích mohou lidé vidět 800 plakátů pokračující kampaně brněnské organizace IQ Roma servis. Ke kampani vznikl i videospot. (FOTO: YouTube.com)
Kampaň v rámci projektu „Vzájemně bez předsudků“ má bořit zakořeněné předsudky velké části české společnosti vůči Romům. V brněnských dopravních prostředcích mohou lidé vidět 800 plakátů pokračující kampaně brněnské organizace IQ Roma servis. Ke kampani vznikl i videospot. (FOTO: YouTube.com)

V brněnských dopravních prostředcích lidé mohou od pondělí 9. září vidět 800 plakátů pokračující kampaně brněnské organizace IQ Roma servis. Podle plakátů Romové pracují a chtějí pracovat, narážejí ale na předsudky a špatnou pověst. Snahu Romů získat práci dokazuje podle ředitelky IQ Roma servisu Kataríny Klamkové fakt, že pracovníci organizace letos řešili kolem 300 žádostí o práci. Pomohli ji získat 65 lidem. V Brně žije až 12.000 Romů, procentuální ukazatel jejich zaměstnanosti podle odborníků nelze odhadnout.

Kampaň má bořit zakořeněné předsudky velké části české společnosti vůči Romům.

Kampaň v rámci projektu „Vzájemně bez předsudků“ navazuje na úspěšné kampaně „Romové pracují a chtějí pracovat“ a „Neviditelní“ z minulých let. Má pomoci bořit zakořeněné předsudky velké části české společnosti vůči Romům. "To, že Romové nejsou jen těmi, kteří pouze čerpají sociální dávky, ale těmi, kteří stejně jako ostatní pracují a chtějí pracovat, chce kampaň prezentovat hlavně příběhy samotných pracujících Romů. Nosiče kampaně, stejně jako v minulém roce, těží z vtipu a dvojsmyslů," uvedla Daniela Drnková, vedoucí sekce projektů organizace IQ Roma servis.

„Jedním z nástrojů kampaně je 800 plakátů umístěných v dopravních prostředcích městské hromadné dopravy Brno. Hlavními motivy jsou, mimo příběhů pracujících Romů a zkušeností zaměstnavatelů z webu kampaně mypracujeme.cz, dvousmyslné situace vycházející ze slovních spojení, které jsou zkreslené právě kvůli předsudkům. V rámci projektu vznikl i spot „Vybílíme byt i tobě!“, který je k vidění na internetové televizi stream.cz, webové stránce www.mypracujeme.cz a samozřejmě na sociální síti Youtube,“ dodal koordinátor kampaně Martin Máša.

VIDEO

Kampaň ale není jedinou náplní projektu „Vzájemně bez předsudků.“ Ten je realizovaný v několika liniích jako pedagogické aktivity, komunitní aktivity, podpora systémového přístupu a strategií k řešení začlenění Romů. "Projekt se také zaměřuje na podporu nediskriminačního prostředí na trhu práce prostřednictvím značky EthnicFriendly zaměstnavatel a samotné stimulace zaměstnanosti. Postoj zaměstnavatelů je totiž často velmi podobný postoji veřejnosti - nedůvěra, podezřívavost, xenofobie, předsudky. I když v souladu s legislativním rámcem nelze v České republice diskriminovat, je skrytá diskriminace vysilující zkušeností, se kterou se setkala velká část Romů," řekla Drnková.

„Velmi si vážím těch Romů a Romek, kteří se aktivně do kampaně zapojili formou prezentace svého osobního příběhu. Sama mám spoustu negativních zkušeností při hledání zaměstnání. Mrzí mě ale, že musím, stejně jako jiní Romové a Romky, svoji „normálnost“ široké veřejnosti skoro každý den dokazovat a obhajovat,“ uvedla Ivona Parčiová.

Podle organizátorů kampaně navzdory předsudkům a nedůvěře velké části společnosti Romové pracují a chtějí pracovat. Dokazují to desítky příběhů, které neustále přibývají na internetových stránkách mypracujeme.cz. Snahu nejen Romů získat práci podpořila aktivní politika zaměstnanosti, kdy pracovní úřady podporovaly veřejně prospěšné práce. Organizace IQ Roma servis se sama snaží dlouhodobě pomoci nezaměstnaným najít práci, připravit je na přijímací pohovor či pomoci se sestavením životopisů.

„V tomto roce jsme v IQ Roma servis řešili více než 300 zakázek na hledání zaměstnání. Práci jsme pomohli najít 65 klientům,“ doplnila Katarína Klamková, ředitelka IQ Roma servis, o.s.

V Brně žije zhruba 7000 až 12.000 Romů, nejvíce jich bydlí v takzvané sociálně vyloučené lokalitě kolem ulice Cejl. Zhruba deset procent z nich je podle Klamkové středoškolsky vzdělaných, jejich zaměstnanost nelze odhadnout.

Přečteno: 3457x
 

Nepřehlédněte:

Kam dál:

Štítky:  

Média, Kampaň, IQ Roma servis, Předsudky, Diskriminace



HLAVNÍ ZPRÁVY

 

Další články z rubriky







..
romea - logo