Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Dezinformační weby přijdou o peníze z reklamy od Seznamu. Hradní mluvčí Ovčáček zuří a píše o cenzuře

06. srpna 2017
Čtení na 2 minuty

Dezinformační weby přijdou o provize z reklam internetové společnosti Seznam.cz.
Firma totiž nově znemožní zobrazování reklam ze svého programu Sklik na
serverech, na kterých se objevují lživé či zkreslené informace. Serveru
Aktuálně.cz to potvrdila mluvčí Seznam.cz Táňa Lálová. Podrobnosti chce firma
zveřejnit v příštím týdnu. Postup Seznam.cz ocenil premiér Bohuslav Sobotka
(ČSSD). Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček to však označil za cenzuru.

Sklik zobrazuje na webech reklamu na různé firmy či služby. Do programu se
mohou jako partneři zapojit servery splňující podmínky Seznam.cz a za zobrazení
reklamy na svých webech pak dostávají od Seznam.cz provizi z výnosů z reklamy.
Sklik se nesmí zobrazovat například na webech s pornografií, nelegálním obsahem
nebo třeba obtěžujícím hlasitým zvukovým doprovodem. Pro zpravodajské weby,
které by chtěly vydělávat na Sklik, navíc podle stránek Seznam.cz platí, že
musejí dodržovat novinářkou etiku.

Aby mohly zpravodajské weby zobrazit Sklik, nesmějí podle Seznam.cz mimo jiné
uvádět lživé a klamavé informace, vydávat komentáře a konspirační teorie za
zpravodajství nebo zveřejňovat články se smyšlenými autory. Na webu musí být
také uveden jeho provozovatel. Zpravodajský web, který tyto podmínky nesplňuje,
se také neobjeví v odkazech a reklamách na domovském portálu Seznam.cz. Kterých
konkrétních dezinformačních webů se tato opatření dotknou, zatím Seznam.cz
neoznámil.

"Oceňuji přístup Seznamu. Velmi dobrá metoda, jak čelit serverům, které
záměrně šíří lživé informace," komentoval nová pravidla Seznam.cz v sobotu na
Twitteru premiér Sobotka. Mluvčí prezidenta Ovčáček naopak firmu za to, že
požaduje dodržování zpravodajské etiky, kritizoval. "Seznam.cz nepoužívám a
používat nehodlám. Cenzuru totiž nehodlám podporovat," napsal na Twitteru.

Cenzura nepohodlných názorů, pokusy o ekonomickou likvidaci. Metody, kterým čeští novináři tleskají. Za podpory min. vnitra a neziskovek.

— Jiří Ovčáček (@PREZIDENTmluvci) 5. srpna 2017

Společnost Seznam.cz v roce 2015 zvýšila tržby o devět procent na 3,41
miliardy korun, což byl nový rekord. Zisk před zdaněním stoupl o desetinu rovněž
na rekordní výši 1,25 miliardy. Nejvíce se na nárůstu obratu největší české
internetové firmy podílely právě příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z
reklamního systému Sklik.

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajsví o Romech
Teď populární icon