Dezinformační weby přijdou o peníze z reklamy od Seznamu. Hradní mluvčí Ovčáček zuří a píše o cenzuře

Dezinformační weby přijdou o provize z reklam internetové společnosti Seznam.cz. Firma totiž nově znemožní zobrazování reklam ze svého programu Sklik na serverech, na kterých se objevují lživé či zkreslené informace. Serveru Aktuálně.cz to potvrdila mluvčí Seznam.cz Táňa Lálová. Podrobnosti chce firma zveřejnit v příštím týdnu. Postup Seznam.cz ocenil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček to však označil za cenzuru.
Sklik zobrazuje na webech reklamu na různé firmy či služby. Do programu se mohou jako partneři zapojit servery splňující podmínky Seznam.cz a za zobrazení reklamy na svých webech pak dostávají od Seznam.cz provizi z výnosů z reklamy. Sklik se nesmí zobrazovat například na webech s pornografií, nelegálním obsahem nebo třeba obtěžujícím hlasitým zvukovým doprovodem. Pro zpravodajské weby, které by chtěly vydělávat na Sklik, navíc podle stránek Seznam.cz platí, že musejí dodržovat novinářkou etiku.
Aby mohly zpravodajské weby zobrazit Sklik, nesmějí podle Seznam.cz mimo jiné uvádět lživé a klamavé informace, vydávat komentáře a konspirační teorie za zpravodajství nebo zveřejňovat články se smyšlenými autory. Na webu musí být také uveden jeho provozovatel. Zpravodajský web, který tyto podmínky nesplňuje, se také neobjeví v odkazech a reklamách na domovském portálu Seznam.cz. Kterých konkrétních dezinformačních webů se tato opatření dotknou, zatím Seznam.cz neoznámil.
"Oceňuji přístup Seznamu. Velmi dobrá metoda, jak čelit serverům, které záměrně šíří lživé informace," komentoval nová pravidla Seznam.cz v sobotu na Twitteru premiér Sobotka. Mluvčí prezidenta Ovčáček naopak firmu za to, že požaduje dodržování zpravodajské etiky, kritizoval. "Seznam.cz nepoužívám a používat nehodlám. Cenzuru totiž nehodlám podporovat," napsal na Twitteru.
Cenzura nepohodlných názorů, pokusy o ekonomickou likvidaci. Metody, kterým čeští novináři tleskají. Za podpory min. vnitra a neziskovek.
— Jiří Ovčáček (@PREZIDENTmluvci) 5. srpna 2017
Společnost Seznam.cz v roce 2015 zvýšila tržby o devět procent na 3,41 miliardy korun, což byl nový rekord. Zisk před zdaněním stoupl o desetinu rovněž na rekordní výši 1,25 miliardy. Nejvíce se na nárůstu obratu největší české internetové firmy podílely právě příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik.
Nepřehlédněte:
Kam dál:
- Facebook oznámil, že začíná mazat nepravdy o všech vakcínách
- Dezinformace a hoax: Vakcíny proti COVID-19 prý zabíjí lidi. Je to nesmysl!
- Konspirátoři a příznivci Trumpa prožívají zklamání. Čekali zatčení Bidena a dalších lídrů Demokratické strany, nic z toho se však nekonalo
- PREMIÉRA: Lékař Jarý se nechá očkovat a vadí mu dezinformace o koronaviru
- Tomáš Zdechovský: Romové prý mohou bez práce získat důchod 24 000 korun a jiné nesmysly
- Analytici: Útok na Kongres dílem extremistů a dezinformační scény. Takto se mění verbální štvaní ve vražedný útok
- Romská televize Dikh TV bude v Maďarsku v nabídce UPC
- Giňa Tabarik: Romale, Bill Gates vás nechce sledovat, očkování nezabíjí a čip ve vakcíně taky nebude!
- Europoslanec Peter Pollák se nechal naočkovat proti koronaviru. Chce dát Romům příklad a chce bojovat proti konspiračním teoriím, kterými jsou Romové ovlivněni
- Česko zasáhla pandemie dezinformací týkající se očkování proti onemocnění COVID-19. Vyvracíme ty nejčastější hoaxy a manipulace
- Média radí, jak mluvit s blízkými lidmi, kteří věří konspiračním teoriím
- Karel Janeček v reality show Milionář mezi námi daroval statisíce korun potřebným
Štítky:
Média, Dezinformační web, manipulace, HoaxHLAVNÍ ZPRÁVY

Povinné respirátory? Pro sociálně vyloučené lokality a chudé velký finanční problém. Pokud je vláda vyžaduje, měla by je rozdávat zdarma
22.2.2021 10:30
videoBritská studie: Příslušníci etnických menšin mají menší důvěru k vakcíně proti covidu-19, méně se očkují, více umírají. V ČR podobná data nemáme
19.2.2021 16:25