Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Máš na to? Průvodce světem financí nabídne mladým Romům nová kampaň

10. září 2014
Čtení na 2 minuty

V těchto dnech startuje nová kampaň organizace ROMEA s názvem „Máš na to?“, která si klade za cíl pomoci mladým Romům vzbudit chuť být zodpovědný sám za sebe – a tedy i za svou finanční situaci, vyznat se v základech hospodaření, nástrahách dluhových pastí, nabídnout užitečné tipy i pomoci řešit problémy.

„Kampaň chce mladým ukázat, že mají na to vyznat se v zákoutích finančního světa a vyhnout se potížím nebo se z nich dostat. Součástí kampaně je tematický seriál, který je lehkou, čtivou formou provede například problematikou půjček – řekne jim, kde si raději nepůjčovat a kde je to bezpečnější, na co všechno je potřeba dát pozor. V první řadě je ale vyzve k zamyšlení, zda si opravdu tak nutně potřebují půjčit na „superchytrý“ mobil – zda nestačí nějaký levnější, na který mohou mít i bez půjčky, i když si na něj třeba budou chvíli šetřit,“ přibližuje Zdeněk Ryšavý, ředitel ROMEA, o.p.s.

"Kampaň si klade za cíl pomoci mladým Romům vzbudit chuť být zodpovědný sám za sebe – a tedy i za svou finanční situaci".

Seriál bude na webu Romea.cz v sekci Máš na to? vycházet pravidelně dvakrát do měsíce od září do dubna příštího roku. Témata „šitá na míru“ především mládeži vznikají ve spolupráci s odborníky na dluhové poradenství – za RUBIKON Centrum texty je připravuje Kateřina Jirová, vedoucí programů k řešení zadluženosti spolu s právničkou Michaelou Tejnorovou.

První ze série témat Víš, co podepisuješ? přibližuje váhu podpisu na příběhu „výhodné“ nabídky „levného“ mobilního tarifu a šikovného prodejce, který za zákazníka sám vyplní smlouvu a nechá ho „jen“ podepsat. V dalších dílech se čtenáři seznámí se základními právy zákazníka – spotřebitele, osobním rozpočtem, spořením nebo třeba problematikou dluhů či exekucí.

Kampaň „Máš na to?“ cílí i do oblastí, které jsou dlouhodobě vystaveny sociálním problémům jako nezaměstnanost, problémy s financemi, zadluženost nebo problémy s bydlením. Zasáhnout chce zejména mladší generace, jejichž finanční návyky je možné ještě včas podporovat a měnit, nabízí pomoc s orientací v principech osobního hospodaření s důrazem na prevenci rizikového chování – zejména zadlužení.

Projekt je financován ČSOB Nadačním programem vzdělání 2014.

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajsví o Romech
Teď populární icon