Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Na Facebooku i Twitteru je aktivnější Schwarzenberg a jeho fanoušci

22. ledna 2013
Čtení na 2 minuty

Prezidentský kandidát Karel Schwarzenberg na internetu oslovuje 3,73 procenta
české facebookové populace. Oblibou se jeho stránka vyrovná značkám, jako jsou
Nike nebo McDonald’s. Miloš Zeman na Facebooku zasahuje 0,59 procenta uživatelů.
Vyplývá to z analýzy sociálních sítí, kterou provedla společnost Socialbakers.

Schwarzenberg má stále téměř pětkrát větší počet fanoušků než druhý z
kandidátů Miloš Zeman, 173 000 oproti 35 000. V posledních dnech se ale růst
Schwarzenbergových podporovatelů zpomalil, v sobotu dokonce oba kandidáti
získali po 2 700 fanoušcích. Největší nárůst zaznamenali kandidáti v dny prvního
kola voleb a dny následující poté, za poslední dva týdny Schwarzenberg počet
ztrojnásobil.

Ministr zahraničí a jeho volební tým je také více aktivní na sociálních
sítích, denně píše v průměru třikrát více příspěvků než Zemanův tým. "Aktivita
fanoušků je ale vyrovnaná v absolutních číslech, zvláště v posledních dnech se
Zemanovi fanoušci v psaní na jeho zeď blíží aktivitě fanoušků Schwarzenberga,
přestože je Zemanových fanoušků podstatně méně," uvedl Lukáš Maixner ze
společnosti Socialbakers.

Ani jeden z kandidátů a členů jejich týmů příliš neztrácí čas odpovídáním na
dotazy voličů na Facebooku. Z 1 210 dotazů položených na zdi Schwarzenberga jich
bylo zodpovězeno pouze 13, Zemanův tým z 366 dotazů nezodpověděl žádný.

"Schwarzenbergův tým na sociálních sítích mnohem více odráží útoky druhé
strany, vysvětluje výroky, uvádí fakta na pravou míru, Zeman nic podobného
nedělá, příspěvky jsou méně osobní a méně postojové," vysvětlil Maixner.

Oba kandidáti vytvořili na Facebooku události, které mohou lidé dále
rozesílat svým přátelům a potvrdit tak svou účast na: ‘Jdu volit v 2. kole a
volím Karla’ nebo: ‘Ve druhém kole volím Miloše Zemana’. V případě ministra
zahraničí dostal pozvánku skoro trojnásobek lidí. Stejně vede i v případě těch,
kdo účast potvrdili – 136 000 oproti 36 000.

Tým ministra zahraničí na sociálních sítích hodně doporučuje off-line
události, jako jsou koncerty a ‘klubové noci’ na podporu jeho kampaně apod. I
Miloš Zeman propaguje různé události, například debaty, nicméně Schwarzenberg
podle analýzy v tomto případě lépe rezonuje s cílovou skupinou, oproti celkové
sociodemografické skladbě voličů jsou na Facebooku mladší lidé a také lidé z
větších měst, takže propagace koncertů apod. získává pozornost.

"Bývalý premiér nepředstavil svůj tým, jeho příspěvky jsou někdy v první
osobě a někdy ve třetí a není jasné, kdo za něj komunikuje. Schwarzenberg zaujal
opačnou strategii, volební tým představil na volebním webu a odlišuje příspěvky
‘ústy kandidáta’ a ty, které publikuje tým," uvedl Maixner.

Schwarzenberg je aktivní i na Twitteru, kde je dlouhodobě jeho ‘falešný’ účet
a volebním týmem spravovaný pravý účet, který informuje o dění v kampani. K
Miloši Zemanovi podle Socialbakers nelze dohledat žádný seriózní Twitter účet,
jen ty méně či více parodující.

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajsví o Romech
Teď populární icon