romea - logo
11. prosince 2017 (pondělí)
svátek má Dana
Zprávy e-mailem - Nemáte čas číst naše zprávy každý den? Nechte si posílat souhrn toho nejdůležitějšího tak často, jak  chcete Vy.
Loading
rozšířené vyhledávaní

„Plavková“ reportáž TV Prima porušila pravidla zpravodajství. Podle předsedy RRTV mohla téměř podněcovat nenávist

11.8.2017 11:07
Pobouření některých tzv.
Pobouření některých tzv. "slušných Čechů" vyvolala v červenci 2017 přítomnost dvou muslimských žen, které měly na sobě tzv. burkiny, čili koupací oděv z materiálu, z něhož bývají šité klasické plavky, ovšem zahalující většinu těla. (FOTO: repro Facebook, koláž Romea.cz)

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zahájila správní řízení s TV Prima kvůli reportáži „Oblečené muslimky se koupou v bazénu“. Tu televize odvysílala ve večerním zpravodajství 10. července a informovala v ní o tom, že se muslimské ženy v pražském aquaparku v Čestlicích koupaly v běžném – tedy pro koupání v hygienicky závadném oblečení a ohrozily tak na zdraví ostatní návštěvníky bazénu. Reportáž vzbudila vlnu rozporuplných reakcí a RRTV se jí začala zabývat na základě stížnosti o dodržování pravidel objektivity a vyváženosti.

„Dotyčná reportáž se zpronevěřila povinnosti informovat ve zpravodajství objektivně a vyváženě, když podsouvala divákům již konkrétní předdefinovaný názor na danou událost, a sice že dané ženy se v aquaparku koupaly v běžném oblečení, nikoli v tzv. burkinách,“ uvedla RRTV.

To je podle ní zřejmé jak z celkového rámování reportáže, tak její výstavby i oslovených, jednostranně vypovídajících zdrojů informací. Jediným zdrojem, který informaci o tom, že by se ženy koupaly v bazénu oděné do běžného oblečení vyvrací, je zaměstnanec Aquapalace Čestlice. Jeho výpověď je v celku reportáže ovšem zcela upozaděna, přestože se jedná o nejlegitimnější zdroj informací – jako jediný je přímo z místa, kde se muslimky koupaly.

V reportáži se však navzdory jeho výpovědi pracuje s předpokladem, že se ženy nekoupaly v burkinách, ale v běžném oblečení na ven. Ten je postaven na názoru nejmenovaného zdroje a Pavlíny Bitarové, bývalé muslimky a podporovatelky organizace šířící nenávist vůči muslimům Islám v ČR nechceme, která svůj názor předkládá na základě shlédnutí fotografie na sociální síti.

Z toho pak autoři reportáže vyvodili, že ženy mohly ohrozit ostatní návštěvníky bazénu. „Koupající se zahalené ženy jsou prezentovány nejen jako něco neobvyklého a zvláštního, ale také potenciálně problematického, něco, čeho by se diváci měli obávat,“ uvedla RRTV. Předseda rady Ivan Krejčí také pro server lidovky.cz uvedl, že reportáž byla na hraně podněcování k nenávisti.

TV Prima hrozí za nevyváženou reportáž pokuta. Zásady objektivity ve zpravodajství navíc podle RRTV neporušila poprvé – v březnu a dubnu loňského roku podle ní do reportáží o iráckých uprchlících opakovaně přidávala hodnotící komentáře a své názory prezentovala jako fakta.

Přečteno: 10692x

Nepřehlédněte:

Kam dál:

Štítky:  

muslimové, Prima TV, Reportáž, RRTV



HLAVNÍ ZPRÁVY

Čeněk Růžička obdržel z rukou velvyslance USA Stephena Kinga cenu Alice Garrigue Masarykové (FOTO: Zdeněk Ryšavý)

videoVIDEO: Čeněk Růžička obdržel z rukou velvyslance USA cenu Alice Garrigue Masarykové

7.12.2017 17:53
U příležitosti výročí Mezinárodního dne lidských práv (10. prosince) předal ve čtvrtek 7. prosince velvyslanec USA Stephen King Cenu Alice Garrigue Masarykové předsedovi Výboru pro odškodnění romského holokaustu Čeňkovi Růžičkovi.
 celý článek

Fanoušci xenofobního Ortelu vyhrožují zpěváku Radku Bangovi (Koláž: Romea.cz)

Všechny černý svině na podpoře, tvoje "prarodiče měli zabít v tom táboře": Pokuta 100 korun, směšné tresty za výhrůžky smrtí a rasistické nadávky

7.12.2017 14:25
Tisíce nenávistných zpráv zaplavilo před rokem facebook romského zpěváka Radky Bangy poté, co zde vysvětloval svůj postoj při předávání cen Českého Slavíka. Banga tehdy na protest proti neonacistické minulosti zpěváka Tomáše Ortela, který získal dva stříbrné slavíky, opustil sál. Pisatelé mu pak v příspěvcích vyhrožovali smrtí. Po roce policejního vyšetřování zůstává většina pisatelů bez potrestání, padl jediný rozsudek a několik pokut.
 celý článek

Vojtěch Filip (KSČM) a Tomio Okamura (SPD)

Ředitelka Institutu Terezínské iniciativy píše Okamurovi a Filipovi: Neznáte historii tábora. Zvu vás, ráda vám vše vysvětlím

6.12.2017 15:50
Ředitelka Terezínské iniciativy Tereza Štěpková dnes pozvala předsedy SPD a KSČM Tomia Okamuru a Vojtěcha Filipa na komentovanou prohlídku místa bývalého koncentračního tábora v Letech u Písku, kde nyní stojí vepřín. Reagovala tak na jejich vyjádření proti výkupu vepřína. "Z Vašich vyjádření vyplývá, že Vám není zcela jasné, jak a proč tento tábor fungoval. Rádi Vám tyto informace přímo na místě při komentované prohlídce areálu sdělíme, provedeme Vás oficiální expozicí Památníku Lety i místy, kde tábor skutečně stál," uvedla Štěpková v otevřeném dopise, který zpravodajský server Romea.cz zveřejňuje v plném znění.
 celý článek

Diskuse:

Každý diskutující musí dodržovat PRAVIDLA DISKUZE SERVERU Romea.cz. Moderátoři serveru Romea.cz si vyhrazují právo bez předchozího upozornění odstranit nevhodné příspěvky z diskuse na Romea.cz. Při opakovaném porušení pravidel mohou moderátoři diskutéra zablokovat.

Další články z rubriky







..
romea - logo