romea - logo
9. prosince 2019 (pondělí)
svátek má Vratislav
Loading
rozšířené vyhledávaní

"Plavkovou" reportáž TV Prima řeší Rada pro rozhlasové a televizní vysílání

14.7.2017 14:13
Záběr z reportáže TV Prima (Zdroj: Repro YouTube)
Záběr z reportáže TV Prima (Zdroj: Repro YouTube)

Měly na sobě muslimky, které navštivily pražský Aquapalace, burkiny či muslimský venkovní úbor, tzv. abáju? To je jádro sporu, který se rozhořel po odvysílání večerní zprávy na TV Prima, která nyní čelí kritice kvůli podezření z neobjektivity.

Reportáž z 10. července strhla lavinu příspěvků na sociálních sítích a vyvolala řadu kontroverzí. Zpráva, jejíž součástí byla i inscenovaná scénka, v níž se reportér Karel Rychlý vydá do bazénu v mnišské kutně, aby tak "na vlastní kůži otestoval", zda bude z bazénu napomenut a vykázán, vyvolala kromě mnoha polemik též ostrou kritiku ze stran některých deníků a portálů. Celá věc bude mít nyní dohru u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která se jí momentálně zabývá.

„V současnosti evidujeme jednu stížnost týkající se dodržování pravidel objektivity a vyváženosti v inkriminované reportáži. Rada se bude podnětem zabývat v rámci svého letošního 13. zasedání ve dnech 8. - 9. srpna 2017,“ cituje portál INFO.CZ vedoucího Úřadu Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Petra Bartoše.

Mezi hlavní výtky, které zaznívají na adresu inkriminované reportáže, patří jednak skutečnost, že televize vybrala z internetových reakcí pouze ty negativní, jednak pochyby o tom, zda je "bývalá muslimka" Pavlína Bitarová, již televize požádala o komentář, jakožto spolupracovnice známého islamofoba Martina Konvičky v daném sporu skutečně nestrannou osobou.

Jejímu tvrzení, že na sobě ženy měly oblečení, které je v prostředí veřejného bazénu hygienicky závadné, oponuje zástupce Aquapalace Tomáš Dufek, podle něhož měly ženy na sobě klasické "burkiny", tedy muslimský koupací úbor z plavkoviny.

Televize doplnila reportáž komentářem mluvčí Krajské hygienické stanice Praha Dany Šalamounové a orientalisty Bronislava Ostřanského. Oba však pracovali s předpokladem, že se muslimky koupaly v oblečení na ven, neboli s tvrzením, které vyvrací zástupce aquaparku i tamní plavčíci.

Televize Prima čelila kritice pro nevyváženost zpravodajství už dříve, například kvůli chybné citaci iráckého uprchlíka, která měla vykreslit jeho image "nevděčníka" vůči české pohostinnosti. Případ si můžete připomenou zde.

Přečteno: 3221x
 

Nepřehlédněte:

Kam dál:

Štítky:  

Domácí, Monitoring, televize, Reportáž, muslimové



HLAVNÍ ZPRÁVY

Vánoce na turistické základně Myšinec v Budišovicích u Hrabyně prožily děti z dětských domovů z Čeladné, Příbora, Liptálu, Býchor a Uherského Ostrohu. (FOTO: Vladislav Sobol)

videoZÁZNAM: Situace je zoufalá, děti z dětských domovů končí i po 30 letech rozvoje ústavní péče na ulici

25.11.2019 11:33
V České republice vyrůstá v dětských domovech a dalších typech zařízení pobytové péče přes 8 000 dětí, z toho několik stovek ročně odchází do dospělosti.
 celý článek

Dalibor Karvay

Vídeňský symfonický orchestr jmenoval houslistu Dalibora Karvaye prvním koncertním mistrem

22.11.2019 11:15
Vídeňský symfonický orchestr jmenoval 34-letého slovenského houslistu Dalibora Karvaye svým prvním koncertním mistrem. Informoval o tom hudebníh časopis The Strad.
 celý článek

Druhý ročník ocenění od romských organizací a nezávislých osobností Lúč z tmy (Foto: Facebook Lúč z tmy)

videoZÁZNAM: Slavnostního předávání ocenění Lúč z tmy

22.11.2019 0:01
Přímý přenos slavnostního předávání ocenění Lúč z tmy, které každoročně udělují romské organizace a nezávislé osobnosti těm, kteří se dlouhodobě zasazují o zlepšení postavení Romů v různých oblastech života nebo se významným způsobem podílejí na budování mostů mezi Romy a většinovou společností. Záštitu nad 2. ročníkem ocenění Lúč z tmy převzala slovenská prezidentka Zuzana Čaputová. Přenos z bratislavského Caffe Berinka odvysílá ROMEA TV od 19 hodin.
 celý článek

Další články z rubriky







..
romea - logo