romea - logo
30. listopadu 2021 (úterý)
svátek má Ondřej

 

VYHLEDÁVÁNÍ
 

Vedení hlavního města Prahy vyzve městské firmy, aby neinzerovaly na dezinformačních webech

28.7.2021 16:35
Magistrát hlavního města Prahy (Nová radnice) na Mariánském náměstí (Ilustrační FOTO: Petr Novák, Wikipedia)
Magistrát hlavního města Prahy (Nová radnice) na Mariánském náměstí (Ilustrační FOTO: Petr Novák, Wikipedia)

V příštím týdnu vyzve vedení hlavního města firmy, aby se připojily k iniciativě spolku Nelež a neumisťovaly své inzerce na dezinformační weby. S touto informací přišla radní Hana Třeštíková. První firmou, která se již do této inciativy zapojila je Prague City Tourism (PCT), která má na starosti turistický ruch v metropoli.

„Rádi bychom, aby Prague City Tourism byla první vlaštovka mezi městskými firmami nebo zapsanými spolky, které se k iniciativě přihlásí. Na pondělní jednání rady předložím materiál, kterým je vyzveme, aby se k iniciativě přihlásily. Důležité je, aby město vyjádřilo svůj postoj k dezinformacím,“ řekla Hana Třeštíková.

Ve většině případů se u těchto firem jedná o akciové společnosti, tudíž se ze strany Prahy bude jednat pouze o výzvu, nikoli příkaz. „Různé městské společnosti jsou různě velkými zadavateli. Chtěli bychom, aby se přidali zejména ti největší,“ řekla Třeštíková pro iDNES.cz nicméně doplnila, že nemá informace o tom, že by dosud nějaká z městských firem na dezinformačních webech inzerovala.

Prague City Tourism vyzve ke stejnému kroku i své partnery, například Letiště Václava Havla nebo CzechTourism. „Veřejná správa a veřejný zadavatel má plnit i hodnotovou roli. Důležitá je veřejná deklarace, kterou veřejná správa obvykle nedělá. My problém s dezinformacemi považujeme za tak důležitý, že jsme se k tomuto kroku rozhodli,“ řekla členka představenstva PCT Jana Adamová.

Spolek Nelež založili v roce 2020 pracovníci v reklamním byznysu, kteří bojují proti dezinformacím. Spolek oslovuje firmy, organizace nebo spolky, které vyzývá, aby neinzerovaly na dezinformačních webech. Dosud se přidalo 137 firem a 43 komunikačních a mediálních agentur. Podle člena spolku Nelež Ivana Manolova se přidaly již také největší banky.

Spolek odhaduje, že se příjem největších dezinformačních webů je měsíčně dohromady asi 190 tisíc korun. „Přesnou částku samozřejmě nelze zjistit. Nám ale nejde o to, je zruinovat, ale nahlas říct, že ve slušné společnosti se na hnůj nechodí,“ řekl Manolov. Na českém internetu podle něj funguje asi dvacítka největších dezinformačních webů.

Přečteno: 635x
 

Nepřehlédněte:

Kam dál:

Štítky:  

dezinformace, Dezinformační web, Praha, manipulace, Média, Reklama



HLAVNÍ ZPRÁVY

 

Další články z rubriky







..
romea - logo