romea - logo
20. ledna 2020 (pondělí)
svátek má Ilona
Loading
rozšířené vyhledávaní

Protiuprchlické zpravodajství TV Prima: Televize se brání a odvolává se na rozhodnutí RRTV, které neexistuje

31.5.2016 20:12
Budova televize Prima (FOTO: Kacir, Wikimedia Commons)
Budova televize Prima (FOTO: Kacir, Wikimedia Commons)

FTV Prima vydala tiskové prohlášení, ve kterém reaguje na informaci zveřejněnou serverem Hlídacípes.org o tom, že vedení televize nařídilo redaktorům zpravodajství, že tématiku uprchlíků mají prezentovat jako hrozbu, problém a krizi. V hlavní zpravodajské relaci Primy zaznělo, že televize již dva dny čelí kampani, která je založena na sestříhané nahrávce. Prima tvrdí, že vyváženost jejího zpravodajství potvrdila i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) analýzou z 15. 12. 2015 a rozhodnutím ze dne 19. 4. 2016. Podle zápisu RRTV však žádné rozhodnutí neexistuje a analýza potvrdila, že televize posiluje protiuprchlické postoje české veřejnosti.

"Zpravodajství televize Prima pracuje s redakčním přístupem založeným na nezávislém popisu událostí. Dne 7/9/2015 se jednalo o redakční poradu, jejímž cílem bylo nastavit pro diváka srozumitelný a konzistentní redakční přístup k tematice probíhající uprchlické otázky. Na této poradě zazněly v rámci standardní diskuze různé názory. Luboš Jetmar, člen představenstva FTV Prima, byl pozvaný ředitelkou zpravodajství Jitkou Obzinovou pouze jako člověk s osobní zkušeností z několikaletého života v arabském světě," uvedla televize Prima ve svém prohlášení.

"Po této poradě zpravodajství televize Prima pokračovalo v každodenní redakční práci, kdy jedním z témat byla i tzv. uprchlická otázka. Jeho vyváženost potvrdila i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání svou analýzou monitoringu zveřejněnou dne 15. 12. 2015 a následně i svým rozhodnutím o reportáži týkající se iráckých uprchlíků ze dne 19. 4. 2016," uvádí se doslova v tiskové zprávě.

Podle šéfa RTTV Ivana Krejčího však rada při monitoringu vysílání zaznamenala problémy. "My se musíme opírat o monitoring a analytické vyhodnocení zpravodajství a publicisticky. V nedávné době jsme se seznámili s výsledky hloubkového monitoringu, který se netýkal jenom jednotlivých pořadů, ale vysílání jako celku za širší časový úsek. V případě Primy se potvrdilo, že tam jsou problematické tendence. Z toho důvodu byl zadán další dlouhodobý monitoring, abychom si to zjištění ověřili. Ten bude hotový někdy v září," uvedl v rozhovoru pro server iHNed.cz Ivan Krejčí.

V analýze RRTV, kterou Prima uvádí jako důkaz vyváženosti se píše: "Vysílání ve svém celku příliš nedbalo na perspektivu samotných uprchlíků a vykreslovalo je spíše jako zdroj problémů pro Evropany. Takto výrazně eurocentrický pohled může implicitně posilovat odmítavé (protiuprchlické) postoje české veřejnosti.“

Prima se odvolává i na rozhodnutí RRTV ze dne 19. 4. 2016. Jak již server Romea.cz informoval RRTV ten den řešila podnět k reportáži o křesťanských uprchlících z Iráku. Podle podnětu se televize Prima dopustila v reportáži manipulace. O rozhodnutí, které uvádělo pochybení televize, hlasovalo jen šest členů rady, přitom o předchozím i následujícím rozhodnutí hlasovalo všech deset přítomných členů Rady, stejně jako o většině z 59 usnesení, která jsou v zápise. Hlasování tak bylo kvůli nízké účasti neplatné.

Ke skandálu se krátce vyjádřila i švédská mediální skupina MTG, jež vlastní 50 % akcí společnosti FTV Prima Holding. "Máme jasné předpisy ohledně redakční nezávislosti tisku a objektivního zpravodajství," uvedl zástiupce mediální skupina pro Švédský deník Dagens nyheter, který o skandálu informoval na základě anglické verze článku serveru Romea.cz. "Jsme v dialogu s místním managementem televize Prima v České republice, abychom lépe pochopili, co se vlastně stalo," dodal zástupce mediální skupiny MTG.

Přečteno: 1211x
 

Nepřehlédněte:

Kam dál:

Štítky:  

RRTV, Prima TV, Uprchlíci, Média, manipulace



HLAVNÍ ZPRÁVY

Edita Stejskalová a Petr Torák 10. 9. 2018 během zasedání Rady vlády pro záležitosti romské menšiny (FOTO: František Bikár, Romea.cz)

Občanští členové "romské rady" se neshodují v názoru, zda má Helena Válková zůstat vládní zmocněnkyní pro lidská práva

16.1.2020 22:56
Občanští členové Rady vlády pro záležitosti romské menšiny (RVZRM) se neshodují v názoru, zda má Helena Válková zůstat ve funkci vládní zmocněnkyně pro lidská práva. Zpravodajský server Romea.cz oslovil všechny občanské členy rady. Z patnácti členů nám svou odpověď zaslalo pouze šest. Dva Válkovou podpořili a čtyři mají s jejím setrváním na postu vládní zmocněnkyně pro lidská práva problém. Další členové "romské" rady se odmítli veřejně vyjádřit, ostatní na naše otázky nereagovali vůbec. V pátek své vyjádření zaslal další člen Rady vlády Tomáš Ščuka, který se vyjádřil také proti setrvání Válkové ve funkci. Vyjádření jednotlivých členů, které se nám podařilo získat, uvádíme v plném znění.
 celý článek

Protestující na mítinku kotlebovců Zdroj: Michal Truban, Facebook

Na východním Slovensku protestovala stovka Romů proti kotlebovcům

16.1.2020 10:46
Podporovatelé ĽSNS i odpůrci extremismu se ve středu večer setkali v Sabinově. Během předvolebního mítinku strany přišlo nesouhlas s extremismem vyjádřit přibližně 350 Romů z okresu. Přidali se k nim i členové koalice neparlamentních stran PS/Spolu. Mítink, jak i protest se obešel bez incidentů, lidé z obou stran však na sebe vykřikovali.
 celý článek

Hajlující muž 25. 4. 2019 během demonstrace xenofobně-populistického hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) Tomia Okamury (FOTO: video Alarm)

Muž, který podle verdiktu hajloval na akci SPD, podal dovolání

15.1.2020 16:10
Nejvyšší soud přezkoumá případ Radka Mansfelda, jenž podle pravomocného verdiktu hajloval na loňské demonstraci hnutí SPD. Pražské soudy mu vyměřily půlroční podmínku a peněžitý trest 30.000 korun. Rozhodnutí je pravomocné. K Obvodnímu soudu pro Prahu 1, který případ řešil jako první instance, dorazilo před koncem roku dovolání, zjistila ČTK z justiční databáze.
 celý článek

Další články z rubriky







..
romea - logo