romea - logo
24. listopadu 2020 (úterý)
svátek má Emílie

 

VYHLEDÁVÁNÍ
 

RRTV: ČT ve zpravodajství o volbách prezidenta USA porušila zákon

12.1.2017 22:42
Donald Trump a Hillary Clintonová (FOTO: repro Česká televize)
Donald Trump a Hillary Clintonová (FOTO: repro Česká televize)

Česká televize při vysílání zpravodajského bloku Americká volební noc k volbě amerického prezidenta loni v listopadu podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání porušila zákon. Zpravodajství bylo nevyvážené a stranilo kandidátce Hillary Clintonové na úkor Donalda Trumpa, uvedla RRTV v dnešní tiskové zprávě. ČT dosud stanovisko rady neobdržela, ale zpravodajství k volbě jako celek považuje za vyvážené. Podle RRTV porušila zákon i televize Prima ve zpravodajství týkajícího se iráckých uprchlíků v České republice.

ČT podle rady odvysílala nevyvážené a neobjektivní zpravodajství, během něhož docházelo k nadržování jedné straně, zejména soustavnou a zcela jednostrannou kritikou jen jednoho z kandidátů na amerického prezidenta.

"Česká televize prozatím neobdržela podrobné stanovisko RRTV. Nejsou nám známy ani podklady a analýzy, ze kterých rada při svém rozhodování vycházela. Proto se nyní k dílčím informacím z tiskové zprávy RRTV nemůžeme podrobněji vyjádřit. Jsme však nadále přesvědčeni o tom, že dvanáctihodinové vysílání ČT24 věnované americkým prezidentským volbám bylo objektivní a ve svém celku vyvážené, a to včetně jeho výseku, ke kterému se vyjádřila RRTV," reagovala pro ČTK mluvčí ČT Alžběta Plívová.

V rámci vysílání došlo podle rady například k manipulativnímu spojení obrazu a slova během reportáže o postoji amerických celebrit k oběma kandidátům. V okamžiku, kdy v komentáři zněla informace, že proti Donaldu Trumpovi už mezi hvězdami vznikla i petice, byly v obraze zařazeny fotografie podporovatelů Trumpa Clinta Eastwooda nebo Chucka Norrise, čímž mohl být u diváka vytvořen jednoznačný dojem, že se jedná právě o osoby, které se připojily k petici, uvedla rada.

Televize podle ní měla také v komentářích ve studiu nebo v předtočených příspěvcích dát prostor čtyřem americkým občanům, kteří byli všichni příznivci Clintonové a kritizovali Trumpa. ČT také využívala příspěvky americké televize CNN, která před volbami otevřeně sympatizovala s Clintonovou. V několika případech rovněž nebyly komentáře odděleny od informací zpravodajského charakteru, dodala RRTV.

Podle Plívové se informace uvedené v tiskové zprávě rady jeví jako neúplné. "Ve vysílání ČT24 k prezidentským volbám v USA vystoupilo 24 hostů, 11 z nich pak přímo v úseku, na který se RRTV zaměřila, přičemž šlo o diverzifikovanou názorovou skupinu. Její součástí bylo i pět respondentů-občanů USA, rozhodně se však nejednalo o ´transparentní příznivce´ jednoho či druhého kandidáta. Podrobnější informace budeme moci poskytnout až se seznámíme s detailnějšími podklady," dodala mluvčí ČT.

Přečteno: 1604x
 

Nepřehlédněte:

Kam dál:

Štítky:  

RRTV, Média, Česká televize



HLAVNÍ ZPRÁVY

Emil Ščuka a Jan Rusenko promluvili 25. listopadu 1989 ke statisícovému zástupu v Praze na Letné. Prostřednictvím televizních kamer také oslovili většinu domácností. Na letenské pláni současně romská skupina rozvinula romskou vlajku a mohutný dav skandoval „Ať žijí Romové“.  (FOTO: Archiv Romea.cz)

videoRomové a Sametová revoluce v roce 1989. 800 tisíc lidí na Letné skandovalo "Ať žijí Romové"

Praha, 17.11.2020 0:01, (ROMEA)
17. 11. 1989 začal v tehdejší Československé socialistické republice pád totalitního režimu Jakým způsobem se do tzv. Sametové revoluce zapojili Romové? Víte o tom, že 25. listopadu 1989 skandovalo 800 tisíc lidí na Letenské pláni „Ať žijí Romové“? Připomeňme si to článkem, který server Romea.cz poprvé publikoval v roce 2014.
 celý článek

Radek Laci (FOTO: Petr Zewlak Vrabec), (ZDROJ: Romano Voďi)

videoRadek Laci: Romské děti v dětských domovech vyrůstají jako Češi

13.11.2020 21:00
Nedostatek techniky pro on-line výuku, padající wifi připojení a taky chybějící personál. Epidemie koronaviru zasáhla výrazně taky do chodu dětských domovů v Česku. „Ve většině z nich chybí počítače, aby se tam děti mohly bez problémů zapojit do on-line výuky. Stát na tato zařízení zapomněl. Dětským domovům chybí informace od vlády, jak v současné situaci postupovat,“ upozorňuje v rozhovoru pro Romea TV Radek Laci, osobní trenér a taky spoluzakladatel organizace Vteřina poté, která pomáhá dětem z dětských domovů. 
 celý článek

Lajos ‘Paci‘ Balogh (FOTO: Facebook Roma Press Center)

Významný romský aktivista, hudebník a spoluzakladatel Dikh TV Lajos ‘Paci‘ Balogh podlehl nemoci COVID-19

13.11.2020 18:35
Na začátku listopadu podlehl nemoci COVID-19 Lajos ‘Paci‘ Balogh, politik, muzikant a aktivista, který se věnoval zlepšení situace Romů v Maďarsku. Nizozemská novinářka Roos van Hennekelder, která žije v Maďarsku v nekrologu připomíná, co vše Balogh udělal pro Romy v Maďarsku. Baloghovi bylo 28 let.
 celý článek

 

Další články z rubriky







..
romea - logo