romea - logo
27. října 2021 (středa)
svátek má Šarlota / Zoe

 

VYHLEDÁVÁNÍ
 

TV Prima se ohradila proti výtkám RRTV, zpravodajství o uprchlících prý nemanipulovala

18.1.2017 11:11
Webové stránky pořadu Zprávy FTV Prima
Webové stránky pořadu Zprávy FTV Prima

Společnost FTV TV Prima, spol., s.r.o. se v pondělí na svých stránkách jednoznačně distancovala od nařčení z porušení zákona, které bylo součástí výtky Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Výtka Rady byla zformulována na jejím prvním letošním zasedání a týkala se čtyř konkrétních reportáží TV Prima o migrantech z Iráku. Podle televize však k prolínání zpravodajského obsahu a hodnotících komentářů nedošlo.

Ve svém prohlášení cituje společnost Prima dotčené pasáže a tvrdí, že nic z toho, co v reportážích zaznělo, nelze považovat za hodnotící komentáře nebo názory, nýbrž že jde o pouhé skutkové výroky, prosté hodnotových soudů.

„RRTV totiž při svém rozhodování vycházela z pouhé, nikým nepodepsané mediální analýzy, která řešila do značné míry otázky míjející se se skutkovými podstatami ust. § 31 odst. 2 a 3 zákona o vysílání, nezjišťovala si fakta přímo u aktérů či svědků událostí a nevzala v potaz důkazy, které měla od FTV Prima k dispozici. Sama žádné důkazy, které by vytýkaná skutková tvrzení vyvracely, nikdy FTV Prima neprezentovala. Takový přístup RRTV dle názoru FTV Prima zcela vylučuje seriózní rozhodování o obsahu reportáží z hlediska zákonných povinností týkajících se objektivity a vyváženosti,“ uvádí se na stránkách doslova.

V závěru svého stanoviska vyjadřuje Prima též přesvědčení, že RRTV neplní svou úlohu obránce nezávislosti televizního vysílání, aniž by „aktivně přispívala k odstranění ovzduší autocenzury.“ K té podle vyjádření česká společnost čím dál více inklinuje ve jménu „tzv. politické korektnosti“.

FTV Prima byla v polovině ledna nařčena RRTV z porušení zákona konkrétně ze čtyř manipulativních příspěvků odvysílaných v minulém roce na jaře v hlavní zpravodajské relaci. Jeden z příspěvků obsahoval informace o odchodu Iráčanů z ČR, další příspěvek o pozastavení projektu nadačního fondu Generace 21 a dva na sebe navazující příspěvky o odjezdu skupiny Iráckých uprchlíků do Německa. Podle RRTV si na tyto příspěvky diváci nemohli utvořit vlastní kvůli zaujatým komentářům ze strany redakce.

Přečteno: 1718x
 

Nepřehlédněte:

Kam dál:

Štítky:  

televize, redakce, Irák, Uprchlíci, manipulace, Prima TV, RRTV



HLAVNÍ ZPRÁVY

 

Další články z rubriky







..
romea - logo