Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Server E15.cz: V kampani ČSOB se zloděj rovná snědý muž

25. června 2014
Čtení na 1 minutu

Protiromské nálady v české společnosti se zřejmě rozhodla zobchodovat ve své
poslední kampani skupina ČSOB. Ve vizuálu, který je součástí kampaně na
bankopojištění s mottem „Pojistěte si rodinné stříbro, než odjedete chytat
bronz,“ zobrazuje zloděje, vykrádajícího dům. Ten má zřetelně romské rysy.

Je o tom přesvědčen server E15
.

Banka tvrdí opak

Banka si neuvědomuje, že reklama je nevhodná. „Náš představitel zloděje není
romského původu a ani nikdy nebylo myšleno, aby tak vypadal. Všichni aktéři
reklamní kampaně na bankopojištění od ČSOB jsou české národnosti a většinového
etnika. Myšlenka, že by se v kampani měl objevit herec jiného etnika, nikdy ani
nebyla předmětem kreativity tvůrců reklamy,“ uvedla mluvčí ČSOB Pavla Hávová.
Tvůrcem reklamy je agentura VCCP
, ta na otázky deníku E15 ohledně své kreativy
neodpověděla.

Reklama je mocný nástroj

Nicméně reklama ofenzivně působí. „Reklama je mocný nástroj, jak v lidech
vyvolat určitý pocit. To všichni víme a v současné atmosféře a 21. století bych
očekávala od firem, které se hlásí ke společenské odpovědnosti jako jednomu ze
svých základních kamenů firemní filozofie, větší důraz na to, komu a s jakým
zadáním reklamu zadám a co jí chci vlastně sdělit. Stereotypy by se měly
rozkrývat, bořit a ne je ještě podporovat,“ řekla mluvčí ministra pro lidská
práva Jarmila Balážová.

Výkonný šéf Rady pro reklamu Ladislav Šťastný potvrdil, že na tuto reklamu
dostali stížnost s ohledem na rasistický podtext. Arbitrážní komise však
rozhodla, že reklama je nezávadná.


CELÝ ČLÁNEK ČTĚTE ZDE

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajsví o Romech
Teď populární icon