romea - logo
2. března 2021 (úterý)
svátek má Anežka

 

VYHLEDÁVÁNÍ
 

Firmy stahují reklamu z Facebooku a dalších sociálních sítí, protože nedělají dost proti nenávistným projevům

29.6.2020 14:39
Kampaň Stop Hate for Profit.
Kampaň Stop Hate for Profit.

Americká telekomunikační společnost Verizon Communications pozastaví v červenci svou reklamu na facebooku. Podpoří tak kampaň, která má upozornit na to, že tato sociální síť nedělá dost pro to, aby zastavila nenávistné projevy na svých platformách. Podobný krok ohlásil také britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever, který do konce roku přeruší inzerci ve Spojených státech na Facebooku, Instragramu i Twitteru.

Akcie společností Facebook a Twitter dnes kvůli bojkotu výrazně oslabovaly. "Reklamu pozastavujeme, dokud Facebook nevytvoří přijatelné řešení, které nás uklidní a které bude v souladu s řešením, jaké máme s YouTube a dalšími partnery," řekl mluvčí Verizonu. Unilever ve svém prohlášení poukázal mimo jiné na polarizovanou atmosféru před listopadovými prezidentskými volbami v USA.

Americké skupiny bránící lidská práva vyzvaly značky, aby podpořily kampaň Stop Hate for Profit (zastavme nenávist pro zisk), která protestuje proti laxnímu přístupu největší sociální sítě světa k nenávistným projevům, obtěžování a dezinformacím. Nezisková organizace Liga proti hanobení ADL v dopise inzerentům uvedla, že našla na facebooku reklamu Verizonu vedle videa obsahujícího antisemitskou rétoriku od konspirační skupiny QAnon.

K bojkotu reklamy se už připojily desítky firem. Z těch větších jsou to třeba výrobce zmrzliny Ben & Jerry's či outdoorového vybavení Patagonia a The North Face.
Ve snaze zmírnit škody Facebook tento týden zintenzivnil kontakt s inzerenty. Podle lidí z oboru ale nepřislíbil žádné konkrétní změny.

Jeden z největších inzerentů na facebooku, spotřebitelský gigant Procter & Gamble, ve středu sdělil, že uskuteční revizi reklamních platforem a přestane používat ty, na kterých najde nenávistný obsah. Odmítl však říct, zda dospěl k rozhodnutí v případě Facebooku.

Internetová reklama je pro Facebook hlavním zdrojem výnosů, které loni dosáhly 70,7 miliardy USD (1,7 bilionu Kč). Podle odhadu společnosti eMarketer by v letošním roce výnosy firmy z reklamy v USA měly stoupnout o pět procent na 31,4 miliardy USD.

Kampaň Stop Hate for Profit spustila minulý týden skupina zahrnující organizace jako ADL, asociaci bojující za práva nebělošského obyvatelstva NAACP či Color of Change (barva změny) usilující o širší politické zastoupení černošského obyvatelstva. Kampaň má být reakcí na to, že Facebook dlouhodobě umožňuje zveřejňovat na svých platformách rasistický, násilný a prokazatelně nepravdivý obsah. Vyzývá inzerenty, aby vyvinuli tlak na firmu, aby na svých platformách přijala přísnější opatření proti takovému obsahu, a aby v červenci pozastavili výdaje za reklamu na facebooku.

Zpráva Evropské komise tento měsíc uvedla, že Facebook loni odstranil 86 procent nenávistných projevů. O rok dříve to bylo 82,6 procenta. Facebook tvrdí, že téměř veškerý obsah, který porušuje jeho zásady, je automaticky rozpoznán systémem a odstraněn ještě před oznámením.

Přečteno: 333x
 

Nepřehlédněte:

Kam dál:

Štítky:  

Facebook, Twitter, Sociální sítě, Reklama



HLAVNÍ ZPRÁVY

Zleva: Jan Blatný, Michal Miko, Alena Gronzíková a Cyril Koky

Povinné respirátory? Pro sociálně vyloučené lokality a chudé velký finanční problém. Pokud je vláda vyžaduje, měla by je rozdávat zdarma

22.2.2021 10:30
Ministerstvo zdravotnictví dnes vydá mimořádné opatření, ve kterém kvůli šíření epidemie covidu-19 zpřísní povinnost ochrany dýchacích cest. Podle dřívějšího vyjádření ministra Jana Blatného (za ANO) bude nařízení platit od půlnoci z dneška na úterý, týkat se bude veřejných míst s větší koncentrací lidí. Lidem v nich už nebude stačit textilní rouška, ale budou muset nosit respirátor, nanoroušku nebo dvě chirurgické roušky. Podle některých opozičních politiků by měl dávat občanům respirátory zdarma. To navrhují i redakcí serveru Romea.cz oslovení odborníci pracující v sociálně vyloučených lokalitách nebo s Romy.
 celý článek

Video na podporu očkování natočila i skupina celebrit z menšinových komunit, mezi nimi například herec Adil Ray či komik Romesh Ranganathan (FOTO: Repro Youtube)

videoBritská studie: Příslušníci etnických menšin mají menší důvěru k vakcíně proti covidu-19, méně se očkují, více umírají. V ČR podobná data nemáme

19.2.2021 16:25
Příslušníci etnických menšin žijících v Anglii mají menší důvěru k vakcíně proti covidu-19 než většinová populace. To se promítá i do počtu očkovaných. Zatímco bělochů ve věku 70 až 79 let naočkovali angličtí zdravotníci již 86 procent, v případě černochů je to jen 55 procent, vyplývá ze studie, o které informovala agentura Reuters.
 celý článek

Lékařka Marie Nejedlá v rozhovoru pro ROMEA TV vysvětluje popis výroby vakcíny proti COVID-19, foto: romeatv

videoLékařka pro ROMEA TV vysvětluje nejasnosti kolem očkování: Z čeho je vakcína složená? Jak funguje?

19.2.2021 13:40
Ochota občanů České republiky nechat se očkovat proti nemoci COVID-19 od konce roku mírně vzrostla. Na konci ledna mělo o vakcínu zdarma zájem 54 procent dospělých v ČR. Jak ukazují průzkumy ze zahraničí, mezi etnickými menšinami je však ochota k očkování nižší. Platí to zřejmě i u Romů v České republice. Poměrně často se opakuje několik otázek a názorů, které jsou s vakcinací spojené. Z čeho jsou vakcíny proti COVID-19 složené? Vakcíny byly vyvinuty velmi rychle, jsou proto nekvalitní? Do jaké míry jsou vakcíny účinné? ROMEA TV přináší sérii videí, kde na tyto otázky odpovídá lékařka Marie Nejedlá ze Státního zdravotního ústavu.  
 celý článek

 

Další články z rubriky







..
romea - logo