Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

31. ledna 2012
Čtení na 4 minuty

EUROVISION SONG CONTEST 2009, den první a druhý

A Radka po ránu povzbudilo, že se mu během letu podařilo porazit třikrát Manchester United (bohužel jen na PSP). V Moskvě nás čekalo vřelé přijetí a odbavení bez průtahů a problémů, což zejména management kapely příjemné překvapilo, hned na Šeremetěvu došlo k prvnímu interview i živému improvizovanému vystoupení před naším autobusem, který nás bude celý čas v Moskvě vozit. Nicméně první den ještě nebylo možné vidět arénu, což nás trochu zaskočilo, ale úžasná večeře v Českém domě zahnala všechny chmury – tak dobrý guláš se hned tak nevidí… A k tomu ještě velmi přátelské ceny a chlazená Plzeň, co víc si přát.

V moskevském hotelu Kosmos při pohledu ze 24.patra prožívá zvláště starší část managementu kapely nostalgické chvíle se vzpomínkou na školní učebnice ruštiny. Obelisk sovětských kosmonautů (nablýskaná raketa letící ke hvězdám), Alej hrdinů a Výstavka dastiženij narodnovo chozjajstva, jen sousoší Robotnik a kolchoznička zmizelo v propadlišti dějin… Na naši první zkoušku jsme z hotelu vyrazili v neděli v osm hodin místního času, v Praze orloj ukazoval v tu dobu o dvě hodiny méně. V hale bylo vidět, že se do poslední chvíle pracuje na přípravě – ale časový harmonogram byl dodržen, všechno fungovalo na špičkové profesionální úrovni a pak přišlo velké překvapení: skvělým způsobem připravená projekční část výtvarného řešení stage pro Aven Romale: nápadité vtipné použití motivů z klipu ve stylu komiksu nám všem vyrazilo dech. Zdá se, že je práce na naší pecce bavila a i kapela se během zkoušky snažila a z výsledkem první jsme spokojeni. S potěšením jsme si všimli, že řada lidí z produkčního a technického týmu se během naší písničky nelíčeně bavila, považujeme to za dobrý signál. Na následující tiskovce si kapela v čele s Gipsym získala pozornost, následovala tři interview, takže všichni jsme spokojeni. Následoval opět skvělý oběd v restauraci Českého domu a pak poznávací výlet: Rudé náměstí s vrcholícími přípravami na Den pobedy, Bolšoj Těatr, Manéžní náměstí mají neopakovatelnou atmosféru, která umí vyvolat velmi širokou škálu pocitů.

EUROVISION SONG CONTEST 2009, den třetí a čtvrtý

Pondělí 4.5. pred polednem vyjíždíme opět do Českého domu, tentokrát nikoli pouze za dobrým jídlem, ale i tvrdě pracovat. Dvě hodiny intenzivního zkoušení ve zdejší tělocvičně zakončila kapela spolu s manažerkou Danielou fotbalovým matchem, samozřejmě vedeném v duchu fair play. Když pak vidíme tanečnice jiného týmu, jak zkouší choreografii na koberci kovralového typu před výtahy v hotelu Cosmos, opět děkujeme v duchu Českému domu za podporu a vřelé zázemí.

Další den si dopřáváme luxus odpočinku v dopoledních hodinách, odpoledne vyjíždíme na guided city tour zajištěnou pořadatelem, při některých slovech jinak příjemné průvodkyně občas zejména starším členům trochu zamrazí. Komplex Ljubljanky a o kus dále malý dům, kde začínala svoji činnost Čeka – místa odkud byla řízená smrt milionů lidí a jejichž osazenstvo tragicky poznamenalo Evropu 20. století se přeci jen trochu vymykají běžnému standartu korektních a emoce postrádajících vět, nevzrušivým hlasem pronášených do mikrofonu nablýskaného autobusu…

Leč jedeme dál, večer první reprezentační povinnosti: Otvírací večírek Eurodomu, oficiálního klubu Eurovize, umístěném (opět trochu paradoxně) za zdmi Kremlu u Manéžního náměstí ve velké budově Výstavního sálu. Vyrážíme s českou vlajkou v rukou a rovnou na parket, jsme tak možná ten večer jediní, kdo se za svoji zemi nestydí, kamery a foťáky koncentruji na Radka, Noemi , Vojtu , Tibora , Olivera a Matěje, jejichž atypické taneční kreace, vyvolávají nejeden obdivný pohled či záběr, Dobrý výkon našeho týmu dozajista podpořil i welcome drink a příděl poukázek na pivo, byť jeho způsob podávání rozléváním z otevřených lahví je pro nás jen velmi těžce pochopitelný…

EUROVISION SONG CONTEST 2009, den pátý a šestý

Ve středu 6.5. opět využíváme pohostinného zázemí Českého domu, tři hodiny intenzivně zkoušíme, a večer volný program, někteří se jedou podívat do Eurodomu, kde se ten večer nic zvláštního neodehrává, část relaxuje před zítřejší zkouškou na hotelu.

Ve čtvrtek 7.5. ráno nasedáme do autobusu a opět se vydáváme do arény na “velkou” zkoušku. Čtyřikrát projíždíme celý song, televizní tým hledá vychytávky -sami přiznávají, že naše Aven Romale je pro ně z hlediska TV záznamu dosti komplikované, ale na konci je vidět, že naše připomínky ke způsobu střihu a vedení záběrů poslouchají. Je jasné, že výsledkem bude nějaký kompromis, ale rozhodně je všude cítit profesionalita a snaha o maximální porozumění a podporu.
Poté v showroomu opět dáváme něco připomínek a vybíráme si sekvenci pro rekapitulační spoty.
Běžíme halou dál, a následuje tisková konference, sál plný novinářů (odhadem možná 200) Radek bere s českou vlajkou do rukou i otěže tiskovky a zdatně zvládá otázky, ruské novinářce nabízí dokonce pomoc Supergipsyho v těžkých životních situacích, a doporučuje pro jeho hladké přistání nechat otevřené okno. Poté absolvuje takřka tříhodinový maratón inteview, portugalská i ruská televize, Řekové, … potvrzuje se, že Supergipsy a jeho tým již představují nepřehlédnutelný letošního Eurosongu.

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajsví o Romech