romea - logo
26. května 2022 (čtvrtek)
svátek má Filip

 

VYHLEDÁVÁNÍ
 

manipulace

Budova televize Prima (FOTO: Kacir, Wikimedia Commons)

Další důkazy, že Prima manipuluje: Romové se z Británie houfně nevracejí, se sociálními dávkami je to jinak

5.8.2016 19:17 Prima už nepoštvává jen vůči uprchlíkům, ale i proti Romům, jak jsme informovali v minulém článku. Ve své reportáži autorka Kristýna Vedralová tvrdí, že se do České republiky může brzy vrátit "dva a půl tisíce romských problémových rodin", protože jim Británie začala odebírat sociální dávky.  celý článek

Záběr z reportáže televize Prima (28. 6. 2016), ve které redaktorka tvrdí, že se chystá z Velké Británie vrátit 2500

Další manipulace TV Prima. Romové z Británie se nyní do ČR masově nechystají

3.8.2016 13:59 Televize Prima má zřejmě ve svém anti-etickém kodexu zakódovanou povinnost neustále poštvávat proti lidem z menšin. Nedávno vyšlo najevo, že redaktoři jejího zpravodajství museli podle pokynů svých nadřízených informovat o uprchlících výhradně negativně. Nyní redakce přesedlala zpět na Romy. Prima nedělá zpravodajství, které by ze zákona mělo být objektivní a vyvážené, ale nepřetržitou kampaň proti menšinám.  celý článek

Tomio Okamura (FOTO: Lukáš Houdek)

Ivana Procházková: Početní trable Tomia Okamury

10.7.2016 0:09 Tomio Okamura ve svém videoblogu i prostřednictvím Facebooku a Twitteru informoval o skutečnosti, že „za více než 1500násobný nárůst počtu znásilnění ve Švédsku jsou zodpovědní především muslimští migranti.“ Takové tvrzení samozřejmě upoutá, pojďme se tedy podívat, kde je zakopaný pes.  celý článek

Televize Prima se brání kritice kvůli manipulativní reportáži o křesťanských uprchlícich z Iráku (FOTO: repro TV Prima)

Robert Břešťan: Nové svědectví k vysílání TV Prima o uprchlících. „Udělej anketu, ale chci jen negativní hlasy."

9.6.2016 9:50 Rozhodnutí vedení televize Prima vyobrazovat uprchlíky jako hrozbu mělo své konkrétní dopady na práci reportérů – v centrální redakci i u krajských zpravodajů.  celý článek

Jan Moláček (FOTO: David Sedlecký, Wikimedia Commons)

Jan Moláček ke kauze TV Prima: Nevadí, že lžou, hlavně, že říkají, co chceme slyšet

4.6.2016 13:29 Nejvíce šokující na celé kauze TV Prima jsou reakce lidí, kteří de facto říkají "Nevadí, že lžou, hlavně, že říkají, co chceme slyšet."  celý článek

Budova televize Prima (FOTO: Kacir, Wikimedia Commons)

Protiuprchlické zpravodajství TV Prima: Televize se brání a odvolává se na rozhodnutí RRTV, které neexistuje

31.5.2016 20:12 FTV Prima vydala tiskové prohlášení, ve kterém reaguje na informaci zveřejněnou serverem Hlídacípes.org o tom, že vedení televize nařídilo redaktorům zpravodajství, že tématiku uprchlíků mají prezentovat jako hrozbu, problém a krizi. V hlavní zpravodajské relaci Primy zaznělo, že televize již dva dny čelí kampani, která je založena na sestříhané nahrávce. Prima tvrdí, že vyváženost jejího zpravodajství potvrdila i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) analýzou z 15. 12. 2015 a rozhodnutím ze dne 19. 4. 2016. Podle zápisu RRTV však žádné rozhodnutí neexistuje a analýza potvrdila, že televize posiluje protiuprchlické postoje české veřejnosti.  celý článek

Budova televize Prima (FOTO: Kacir, Wikimedia Commons)

Nahrávka z klíčové porady TV Prima k uprchlíkům: “Vedení televize má názor a vy ho budete respektovat”

31.5.2016 9:55 HlídacíPes.org v pondělí přinesl zásadní informaci o tom, že vedení FTV Prima nařídilo redaktorům zpravodajství, že tématiku uprchlíků mají prezentovat jako hrozbu, problém a krizi. Televize Prima to označila za spekulaci. HlídacíPes.org nyní zveřejňuje klíčový důkaz – nahrávku z porady, kde rozhodnutí padlo.  celý článek

George Batto, kterému byla jeho odpověď pro televizi Prima hrubě zkreslena a bylo mu vloženo do úst to, co vůbec neřekl (FOTO: Repro TV Prima)

Při hlasování RRTV o tom, že televize Prima porušila reportáží o iráckých uprchlících zákon, záhadně zmizeli 4 členové rady

30.5.2016 15:29 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání řešila na zasedání 19. dubna podnět k reportáži o křesťanských uprchlících z Iráku. Podle podnětu se televize Prima dopustila v reportáži manipulace. Hlasování Rady o tomto bodě bylo neplatné, přestože všech ostatních 59 usnesení ten den bylo platných.  celý článek

Televize Prima se brání kritice kvůli manipulativní reportáži o křesťanských uprchlícich z Iráku (FOTO: repro TV Prima)

Vedení televize Prima nařídilo redaktorům: Uprchlíky zobrazovat jako hrozbu a riziko

30.5.2016 12:30 HlídacíPes.org má k dispozici svědectví z několika zdrojů, podle nichž vedení televize Prima na poradě s redakcí 7. září 2015 přišlo s jasnými instrukcemi o tom, jak se má televize ve svém zpravodajství stavět k uprchlické krizi.  celý článek

Bitka mezi uprchlíky a samozvanou domobranou na předměstí Paříže (duben 2016)

videoMédia informují o videu z bitky v Paříži různě: Šlo o napadení uprchlíků nebo o jejich vzájemnou rvačku?

19.4.2016 22:40, (AKTUALIZOVÁNO 20. 4. 2016, 12:40) Server iDNES.cz a Aktuálně.cz zveřejnil v pondělí video z pařížského provizorního tábora pro uprchlíky v blízkosti stanice metra Stalingrad. Servery tvrdí, že na videu je rvačka mezi uprchlíky. Vycházejí ze zpravodajství agentury Reuters. Některé zahraniční servery však uvádějí, že uprchlíci se stali terčem útoku jakési civilní domobrany, některé servery píší o útoku pravicových extremistů.  celý článek

Yveta Kenety (FOTO: Jana Platichová)

Yveta Kenety: Deník Právo opět manipuluje veřejností starými a jednostrannými informacemi

22.3.2016 13:05 Jedním z nejnovějších příkladů manipulativní novinařiny popírající všechna pravidla psaní kvalitních článků je článek deníku Právo publikovaný 21.3. na serveru Novinky.cz se zavádějícím titulkem Evropští soudci: Česko bylo potrestáno vlastně za to, že se snažilo vzdělávat Romy.  celý článek

Titulky médií jsou jednoznačné. Žádná diskriminace na ZŠ v Krásné Lípě a tvrdí to Česká školní inspekce. Neprofesionalita nebo záměrná manipulace? (Koláž: Romea.cz)

Média tvrdí, že inspekce na ZŠ v Krásné Lípě nepotvrdila diskriminaci: Neprofesionalita nebo záměrná manipulace?

26.2.2016 15:25 Česká školní inspekce (ČSI) zveřejnila inspekční zprávu z kontroly na základní škole v Krásné Lípě, kde si v září 2015 romští rodiče stěžovali, že jejich děti byly soustředěny do jedné třídy. Závěry zprávy jsou jednoznačné a pro školu velmi nepříznivé. Výsledek kauzy, která hýbala v září médii, zatím novináře moc nezajímá a ti, kteří o výsledcích napsali, závěry ČŠI překroutili a dezinterpretovali.  celý článek

Stanislav Křeček, zástupce veřejné ochránkyně práv, v reportáži televize Prima (FOTO: repro TV Prima)

Stanislav Křeček k reportáži TV Prima: Uprchlík nepřirovnal nabízené jihlavské byty ke kravínu, na ubytování si ale stěžoval

19.2.2016 11:48, (AKTUALIZOVÁNO 13:25) Podle Stanislava Křečka, zástupce veřejné ochránkyně práv, nepřirovnal křesťanský uprchlík George Batto nabízené jihlavské byty ke "kravínu" nebo ke "stáji pro zvířata". Televize Prima v první reportáži však právě vyjádření o "kravínu" dala do souvislosti s nabízenými jihlavskými byty.  celý článek

George Batto, kterému byla jeho odpověď pro televizi Prima hrubě zkreslena a bylo mu vloženo do úst to, co vůbec neřekl (FOTO: Repro TV Prima)

17 senátorů k reportáži TV Prima o uprchlících: Neobjektivní, zjednodušená a manipulativní. Je to podněcování k nenávisti

18.2.2016 18:34, (AKTUALIZOVÁNO 19:45) Sedmnáct členů Senátu ČR ve středu 18. února podalo stížnost k Radě pro rozhlasové a televizní vysílání kvůli reportáži televize Prima o iráckých uprchlících z Erbílu. Informoval o tom server Marketing&Media.  celý článek

Televize Prima se brání kritice kvůli manipulativní reportáži o křesťanských uprchlícich z Iráku (FOTO: repro TV Prima)

Překladatel najatý Primou promluvil: Uprchlík nemluvil v souvislosti s kravínem o bytech v Jihlavě, televize manipulovala

15.2.2016 16:13 Kauza kolem manipulativní reportáže televize Prima o křesťanských uprchlících z Iráku, kteří do České republiky před několika týdny přijeli za pomoci Nadačního fondu Generace 21, má další vývoj. Překladatel, kterého si Prima najala a pustila jeho překlad v sobotní "dokazovací" reportáži, prozradil podrobnosti, které televizi usvědčují z manipulace v první reportáži a zatajení důležitých informací v reportáži druhé.  celý článek

Televize Prima se brání kritice kvůli manipulativní reportáži o křesťanských uprchlícich z Iráku (FOTO: repro TV Prima)

Prima se brání kritice kvůli manipulativní reportáži o uprchlících. Zveřejnila další záběry, pochybnosti však zůstávají

14.2.2016 0:38 Televize Prima v sobotu v hlavní zpravodajské relaci reagovala na kritiku, která se na ní snesla po odvysílání reportáže o křesťanských uprchlících z Iráku, kteří do České republiky před několika týdny přijeli za pomoci Nadačního fondu Generace 21. Televize Prima tvrdila, že si uprchlíci stěžují na nabízené byty a přirovnávají je ke kravínu. V sobotu Prima zveřejnila jinou část rozhovoru s uprchlíkem Georgem Batto než v první reportáži. Podle Nadačního fondu Generace 21 TV Prima pokračuje v protiuprchlické kampani.  celý článek

George Batto, kterému byla jeho odpověď pro televizi Prima hrubě zkreslena a bylo mu vloženo do úst to, co vůbec neřekl (FOTO: Repro TV Prima)

videoManipulativní reportáž televize Prima vyvolala nenávist proti křeťanským uprchlíkům z Iráku

12.2.2016 15:11, (AKTUALIZOVÁNO 21:00) Celou řadu nenávistných příspěvků na internetu vyvolala reportáž televize Prima odvysílaná 11. února v hlavní zpravodajské relaci. Jeden z uprchlíků, kteří do České republiky před několika týdny přijeli za pomoci Nadačního fondu Generace 21, se totiž údajně velmi kriticky vyjádřil o nabídnutém ubytování v Jihlavě. Podle fondu však je reportáž manipulativní a muži bylo do úst vložena věta, kterou vůbec neřekl.  celý článek

Uvodní záběry z videa, které má podle manipulátorů být záznamem masových protestů proti uprchlíkům ve Španělsku. Jde však o protesty proti španělské vládě z března 2014. (FOTO: Romea.cz)

videoDalší protiuprchlická propaganda se šíří internetem. Španělsko prý masově protestuje proti uprchlíkům

9.11.2015 13:34 I českým internetem se šíří další protiuprchlická propaganda. Někteří "naši příznivci" jí sdílí i do diskuzí na serveru Romea.cz. Ve Španělsku prý v 50 městech vypukly masové protesty proti uprchlíkům.  celý článek

Jeden z článků Martina Pjentaka na iDnes.cz.

Manipulace a polopravdy. Články redaktora MF DNES posilují stereotypy o Romech

22.10.2015 10:30 Mladá fronta DNES a její internetový portál iDNES.cz zveřejnily sérii článků popisující dosavadní vývoj přerovského projektu tamního zastupitele Jiřího Kohouta, který je od loňského roku také předsedou Věcí veřejných. Cílem projektu mělo (a má) být zaměstnání dlouhodobě nezaměstnaných.  celý článek

Prostějovský večerník obrátil a 3. 8. 2015 ve své tištěné verzi uveřejnil článek, v kterém si noviny sypou popel na hlavu za manipulativně sepsanou reportáž „Cikánka pobírá 51 tisíc korun. Teď chce i byt.“ (koláž: Romea.cz)

Prostějovský večerník si za manipulativní článek sype popel na hlavu

3.8.2015 15:20 Prostějovský večerník dnes ve své tištěné verzi uveřejnil článek, v kterém si noviny sypou popel na hlavu za manipulativně sepsanou reportáž „Cikánka pobírá 51 tisíc korun. Teď chce i byt.“. Na neetické jednání autora reportáže Martina Zaorala, manipulaci s poskytnutými informacemi, nedovolené zveřejnění fotografií dětí a také na následnou hrubě rasistickou diskusi jsme upozornili i na našem serveru Romea.cz.  celý článek

« | 1 | .. | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | »



..
romea - logo