romea - logo
24. června 2021 (čtvrtek)
svátek má Jan

 

VYHLEDÁVÁNÍ
 

Člověk v tísni: Aktivisté z deníku Blesk o nás v protiinkluzivní kampani zveřejnili lež

5.4.2016 18:20
Protiinkluzivní kampaň deníku Blesk 4. 4. 2016 (FOTO: Romea.cz)
Protiinkluzivní kampaň deníku Blesk 4. 4. 2016 (FOTO: Romea.cz)

Deník Blesk pokračuje v bezprecedentní kampani proti inkluzivnímu vzdělávání a proti neziskovým organizacím, které společné vzdělávání podporují. V pondělním vydání redakce zveřejnila text, ve kterém tvrdí, že organizace Člověk v tísni zaměstnává přes tisícovku lidí bez dohod o provedení práce. Organizace se proti této informaci tvrdě ohradila.

"Aktivisté z deníku Blesk v dnešním vydání pokračují v tažení proti dětem s postižením a neziskovkám, které se o ně zasazují," komentuje trochu ironicky organizace Člověk v tísni na svém facebookovém účtu články Blesku.

Podle deníku Blesk Člověk v tísni "bez dohod o provedení práce zaměstnával 1018 zaměstnanců a v roce 2014 jim vyplatil 227 260 941 Kč."

Člověk v tísni: Takhle o nás píšou přihlouplí trollové v diskuzních žumpách

Podle organizace Člověk v tísni jde o prokazatelnou lež. "Není to snaha poškodit naše dobré jméno? Proč to dělají? Vždyť jde o prokazatelnou lež. Je to jakoby napsali, že zaměstnáváme lidi načerno, kteří zbůhdarma polykají nehorázné peníze. Každá zaměstnanecká i jiná smlouva u nás prochází několikanásobnou vnitřní i vnější kontrolou a pro auditory a kontrolory využívání peněz jsme museli vyhradit zvláštní místnost. Takhle o nás píšou přihlouplí trollové v diskuzních žumpách," uvedla organizace Člověk v tísni.

"Přitom jsme jednou z mála neziskovek, která zveřejňuje platy zaměstnanců v rámci rozsáhlé auditované zprávy o hospodaření. O tom, kolik za těmi penězi stojí práce, že pracujeme ve 30 zemích světa, jak jsme efektivní ve srovnání s jinými, a že peníze z českého státního rozpočtu tvoří necelých 14 procent zdrojů, tam samozřejmě nenajdete čárku," dodala organizace na svém facebookovém profilu.

Podle mluvčího organizace Tomáše Urbana nebude Člověk v tísni proti Blesku postupovat právní cestou, ale žádá redakci, aby se za nepravdivou informaci omluvila.

"Nechceme s nikým vést právní boj. I když informace o tom, že 1000 lidí zaměstnáváme bez dohod je lživá a poškozuje nás. Nevím, jestli je zatím horlivost redaktora nebo chyba a je s podivem, že to prošlo editorským sítem. Asi si potřebovali plivnout, ale udělali to trochu nešikovně a sami se ušpinili. Doufám, že se omluví a udělají nějakou opravu. Psali jsme šéfredaktorovi, ale zatím nikdo neodpověděl," uvedl pro server Romea.cz Urban.

Podle Urbana je za celou kampaní čirý aktivismus. "Oni si upřímně myslí, že bojují za rodiče a jejich postižené děti, které bude někdo násilím strkat do běžných škol. Myslí to vlastně dobře, ale vychází spíš z obav a trochu jim unikají širší souvislosti, informace lepí narychlo třeba z debat pod články a proměnili se v takovou akční bojůvku, která nevidí napravo nalevo," dodal Urban.

Podle analýzy společnosti Newton media deník Blesk informuje o inkluzi naprosto rozdílně než ostatní média.

Rozložení sentimentu vůči inkluzi ve vzdělávání v celostátních denících Blesk, Mladá fronta Dnes, Právo a Hospodářské noviny od 1. července 2015 do 29. března 2016

"Rozdílný přístup k informování o inkluzi je viditelný již ve druhé polovině roku 2015. Zatímco Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny i Právo věnovaly tématu inkluze sice malý, ale odpovídající prostor, Blesk tuto tematiku zcela obcházel. Objevila se na jeho stránkách až v lednu, a to díky vazbě na Miloše Zemana. Ke spuštění negativní kampaně došlo na konci ledna, kdy Blesk vyzval čtenáře, aby se podělili o své názory na inkluzi. Obdržel množství reakcí, které potvrdily apriorní negativní kontext této výzvy," uvádí Jan Jüptner ze společnosti Newton media.

Podle analýzy deník Blesk v období od 1. července 2015 do 29. března 2016 zveřejnil na téma inkluze 78% článku negativních a žádný článek pozitivní.

Přečteno: 1167x
 

Nepřehlédněte:

Kam dál:

Štítky:  

Média, Inkluzivní vzdělávání, Vzdělávání, Člověk v tísni



HLAVNÍ ZPRÁVY

 

Další články z rubriky







..
romea - logo