svátek má Pankrác

VYHLEDÁVÁNÍ

Kritika seriálu Sanitka 2 sílí. Renč ztrácí nervy a Kláru Samkovou údajně nazval cikánskou krávou

Praha, 6.11.2013 17:55, (ROMEA)
Klára Samková (FOTO: Adéla Gálová)
Klára Samková (FOTO: Adéla Gálová)

Na sílící kritiku naprosto nereálného a rasistického vykreslení Romů v seriálu Sanitka 2 začíná režisér Filip Renč reagovat vulgárními nadávkami. Kláru Samkovou, která se proti seriálu vyjádřila na svém facebookovém profilu nazval podle bulvární redaktorky "cikánskou krávou".

Samková ne svém facebookovém profilu označila Renče za debila. "Filip Renč je pochopitelně debil, neboť stále platí ono dobré: když nevím, tož se zeptám... Zde si nedal ani tu minimální práci zjistit minimum reality. Tedy, pokud mu šlo o realitu.... Gádžovské představy o Romech, prezentované na příklad v sanitce, by byly pouze k smíchu - kdyby ovšem nepřetvářely virtuální realitu v realitu skutečnou... Z hlediska jeho kritika je ovšem reakce úplně stejně zbytečná, neboť je nefunkční," uvedla Samková, která zároveň doporučila Romům, jak na nesmysly v seriálu reagovat. "Kdysi mi řekl jeden z mých oblíbených miliardářů následující: NEJLEPŠÍ POMSTOU JE GRANDIOZNÍ ÚSPĚCH.... Takže - Romové a jejich zastánci: neskuhrejte a pusťte se do toho! Máte na to! Nereagujte na blbiny, pracujte koncepčně na svém! (Což, BTW, platí i pro Čechy...)," napsala na Facebooku Samková.

Samková pak zevřejnila e-mail, ve kterém jí redaktorka bulvárního časopisu Pestrý svět, žádá o vyjádření k seriálu. Zároveň redaktorka píše, že jí měl Renč rasisticky nadávat. "Co říkáte na několik minut starý výrok pana Renče, cituji: "Jestli paní Samková říká, že jsem debil, je to cikánská kráva." Nebudete to coby právnička nějak řešit?" píše redaktorka v e-mailu, který Samková zveřejnila na Facebooku.

Samková uvedla, že nic řešit nebude. "U výroku pana Renče jsem nebyla, takže jej rozhodně nebudu řešit. Doporučuji mu, aby se přeorientoval na ztvárňování sci-fi, tam jeho přebytek imaginace nebude vadit a zároveň se vyhne nebezpečí, že bude zaměňován za realitu." uvedla na Facebooku Samková.

Přečteno: 5631x

Média, Česká televize, Česká televize, Rasismus