Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Dezinformační weby přijdou o peníze z reklamy. Klienti Seznamu si můžou zvolit, že na nich nechtějí inzerovat

14. ledna 2020
Čtení na 2 minuty

Reklamní systém od Seznamu Sklik.cz umožňuje svým klientům filtrovat zobrazování jimi zadané reklamy na dezinformačních webech. Zároveň tento systém stále aktualizuje počet lživých webů tak, aby odpovídal aktuálnímu stavu na internetu. Informuje o tom server DeníkN.cz.

Klienti reklamního systému mohou od roku 2018 zaškrtnout políčko „Nezobrazovat na webech označených Konspiratori.sk jako dezinformační“. Jejich reklama se následně nebude zobrazovat na serverech se lživým či podvodným obsahem, a ty tak přijdou o část svých příjmů. V současné době je na seznamu 162 takových stránek.

„Tehdy jsme využili jediný dostupný zdroj, který se s námi domluvil na spolupráci, a to byla slovenská iniciativa Konsiratori.sk. Jakmile se nám podařilo najít dalšího partnera, který o vzájemnou spolupráci projevil zájem, zařadili jsme do reklamního systému i jeho hodnocení,“ řekl Deníku N David Velechovský, manažer pro reklamní systém Sklik.cz.

Seznam.cz do svého systému zanesl nově  také index kvality médií od Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky. „Fond se více orientuje na česká média, proto pro nás byla možnost spolupráce zajímavá a seznam jím hodnocených médií je na webu jasně a přehledně definovaný,“ zdůvodňuje pro Deník N Velechovský. Internetová firma je podle něj připravená seznam dále rozšířit, pokud vznikne nový soupis na základě kvalitní a poctivé metodiky.

Fond nezávislé žurnalistiky vytváří žebříček například podle toho, jak média uvádí zdroje či zda rozlišují mezi zprávou a komentářem. „Ratingem C (tím nejhorším) jsou označeny následující servery: AC 24, Aeronet, ČeskoAktuálně.cz, Eurozprávy, Parlamentní listy, Sputnik News, Stars 24 a Středoevropan,“ popsal Velechovský.

Seznam se tuto funkci rozhodl v roce 2018 zavést na zakládě požadavků klientů. „K červnu roku 2018 jsme evidovali téměř 6000 kampaní, které měly zapnutou volbu nezobrazování inzerce na webech, které platforma Konspiratori.sk označovala za dezinformační,“ doplnil Velechovský.

Podle informací Aktuálně.cz plánoval Seznam původně blokovat dezinformační weby automaticky. Po zveřejnění zprávy ale firma z původního záměru ustoupila. V roce 2019 byla zveřejněna zpráva Global Disinformation Index (GDI), podle níž dezinformační stránky globálně získávají prodejem reklamního prostoru v přepočtu až 5,5 miliardy korun.

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajsví o Romech
Teď populární icon