romea - logo
19. října 2021 (úterý)
svátek má Michaela

 

VYHLEDÁVÁNÍ
 

"Ale" hejt neskryje - nová kampaň nadace OSF varuje před propojením hejtů na internetu a reálným extremismem

11.7.2016 12:20
Logo kampaně
Logo kampaně "Ale hejt neskryje" nadace OSF (foto: www.osf.sk)

Nadace otevřené společnosti - Open Society Foundation (OSF) spustila koncem minulého týdne novou kampaň zaměřenou proti hejtování a sdílení nenávistného obsahu na internetu pod názvem "Ale hejt neskryje". Kampaň propojuje hejty v on-line světě s reálným extremismem v naší společnosti. Lidé podle OSF totiž často zlehčují význam svých slov a nevidí jejich dopady.

"Letos jsme se rozhodli pro jasný a silný odkaz kampaně, který upozorňuje na negativní vliv hejtu a jeho propojení s extremismem v naší společnosti. Kampaň tvoří tři videa, které budou uvedeny postupně," píše o svém záměru na webových stránkách nadace OSF.

"Slovíčkem "ALE "se častokrát pokoušíme zakrýt nebo omluvit hejt. To ale nejde. Hejt zůstává hejtem - hloupou urážkou, které chybí argumenty a navíc většinou i hlubší znalost a empatie," říká koordinátora kampaně Ľubica Stanek z Nadace otevřené společnosti.

Na spojení hejtu v on-linovém prostoru se reálnými dopady a šířením extremismu mezi lidmi upozorňují i slovenské veřejně známé osobnosti a spisovatelé. Mezi nimi je například slovenská ombudsmanka Jana Dubovcová, spisovatel a publicista Michal Havran ml., bloger Samuel Březen či spisovatel a publicista Michal Hvorecký.

"Využívání práva na svobodu projevu nemůže zasahovat do jiných práv - práva na důstojnost, na čest a dobré jméno. A neplatí to jen pro oficiální vyjádření v tradičních médiích, ale stejně se tato pravidla vztahují na celý online prostor, včetně sociálních médií," upozorňuje na svém blogu ombudsmanka Dubovcová.

Všechny blogy v plném znění a více informací o kampani naleznete na stránkách kampaně www.alehejtneskryje.sk

Kampaň navazuje na předešlé aktivity OSF v této oblasti, především na kampaně Řekni mi to do očí a DON´T MASTURHATE, obě zaměřené proti šíření nenávistných komentářů a dalších zpráv prostřednictvím internetu. Kampaň Řekni mi to do očí, na které OSF stejně spolupracovala s agenturou MME získala řadu ocenění, jako například stříbrný Hřebík v kategorii Kreativita v PR a bronzový Hřebík v kategorii Film, bronzovou EFFIE Slovakia 2015 v kategorii Dobročinný marketing a cenu Art Directors Club Czech Republic bronzového Louskáček.

VIDEO

Přečteno: 1903x
 

Kam dál:

Štítky:  

Kampaň, OSF, Extremismus, Internet, On-line



HLAVNÍ ZPRÁVY

 

Další články z rubriky







..
romea - logo