Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Zpravodajský server Romea.cz. Vše o Romech na jednom místě

Urážlivá kampaň skočila podle agentury kvůli hloupým otázkám novinářů

31. ledna 2012
Čtení na 3 minuty

Romové ze Slovenska se v centru Prahy stali součástí podivné kampaně, které
uráží dělnické profese a má být na podporu vzdělanosti. Za cigarety, pivo a
klobásy měli ve středu při práci na sobě žlutá trička s nápisem "Měl jsem se líp
učit!". Server Romea.cz se zeptal jednatele agentury Underline Marka Řídkého.

NEPŘEHLÉDNĚTE


Urážlivá kampaň zneužívající Romy rychle skončila

Nezdá se vám, že jste společně se serverem
Skoly.cz zneužili sociálního postavení
dělníků? Není tento poněkud zvláštní projekt na jejich úkor?

My jsme je rozhodně nenutili a oni k tomu přistoupili s dávkou sebeironie a
brali to jako recesi. Rozhodně bychom je zneužívat nechtěli, pochopili náš záměr
a myslím, že jsme se velmi dobře domluvili. Ještě bych dodal, že našim záměrem
nebylo něco nebo někoho zneužívat. My jsme pro marketingovou komunikaci využili
něco, co se mezi lidmi říká a to je myslím je v marketingu ideální. Pokud to
vychází v reálných situacích a reálných životů lidí. A říká se, když se nebudeš
učit, skončíš u lopaty a to je ustálené rčení a zná ho spousta z nás a tohle
rčení jsme převedli do praxe.

A s lopatou pracují jenom Romové?

My jsme nevybírali podle barvy pleti, nám to bylo lhostejné. To byla shoda
okolností, my jsme se se stavební firmou dohodli a neřešili jakou barvu pleti
mají jejich zaměstnanci. Jestli jsou žlutí, černí, béžový. Shodou okolností jsou
to Romové.

Bylo vysvětleno dělníkům, o jakou kampaň se jedná? Jakým
způsobem jim byla podaná?

My jsme jí podali myslím naprosto jasným způsobem. Stala se jednoduchá věc, ta
kampaň si získala včera velikou pozornost a na dělníky byl vyvinut obrovský
tlak. Oni tu kampaň přijímali velmi pozitivně, svědčí o tom fotografie, které
máme a také záznam. Fotili se jednak jako parta, tak s kolemjdoucími a brali to
myslím hodně pozitivně. A média vytvořila velký tlak, pořád je někdo
obtěžoval a tihle lidé na to nejsou zvyklí. A proto kampaň
skočila.

Už kampaň skončila? Měla trvat do desátého.

V tuhle chvíli už nepokračuje. Včera trvala celý den.

Mě říkali, že trička měli včera pouze dvě hodiny.

Kampaň netrvala jenom dvě hodiny. Trička měli na sobě celý den.

Kolik jste dostali peněz za kampaň od www.skoly.cz a kolik bylo přislíbeno
stavební firmě?

My jsme nedostali žádné peníze, nejsme de facto nějak pevně domluvení. Kampaň
jsme brali jako zajímavou kreativní příležitost. S firmou jsme se také o její
pomoci nebavili, oni to také berou spíše jako zajímavou příležitost.

Zvažujete omluvu, když teď zpětně vidíte, kolika lidí se vaše kampaň dotkla?

V žádném případě omluvu nezvažujeme, protože není se za co omlouvat. Jak říkám,
dělníků se kampaň nedotkla, šli do toho dobrovolně a jsou na to jasné důkazy. To
co mi říkáte, je nesmysl. A ta kampaň jak jí interpretujete, není tak myšlená a
neměla tak vyznít. A je to prostě obrázek vašeho myšlení.

Za jakým účelem prodáváte stejná trička, které dělníci nosili? Kam půjdou peníze
z prodeje?

Budou využity na kompenzaci nákladů na kampaň. A důvod je jednoduchý, lidé
projevili velký zájem o kampaň, tak my jsme trička začali prodávat. To je první
věc a druhá věc je, že kdyby jim to vadilo, tak by si ty trička na sebe včera
nevzali. To je důkaz o tom, že jim to nevadilo a brali to spíše jako recesi. To,
že jste vy a jiná média na ně vytvořili obrovský tlak a pokládali jim hloupé
otázky, které je stavěli do pozice zneužívaných lidí, tak se k té věci postavili
zády, ale na začátku té kampaně to brali jako recesi.

KAM DÁL?


Urážlivá kampaň zneužívající Romy rychle skončila

Pomozte nám šířit pravdivé zpravodajsví o Romech
Teď populární icon