romea - logo
18. září 2021 (sobota)
svátek má Kryštof

 

VYHLEDÁVÁNÍ
 

RRTV: Televize Prima porušila zákon. Manipulovala v reportážích na svou obranu v kauze iráckých uprchlíků

12.1.2017 23:15
Televize Prima se brání kritice kvůli manipulativní reportáži o křesťanských uprchlícich z Iráku (FOTO: repro TV Prima)
Televize Prima se brání kritice kvůli manipulativní reportáži o křesťanských uprchlícich z Iráku (FOTO: repro TV Prima)

Televize Prima minulý rok ve svém zpravodajství týkajícího se integrace uprchlíků z Iráku na území České republiky podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) porušila zákon. Celkem čtyři zpravodajské příspěvky odvysílané v rámci hlavní zpravodajské relace Zprávy FTV Prima byly neobjektivní a manipulovaly s diváky. Podle RRTV porušila zákon i Česká televize při vysílání k volbě amerického prezidenta loni v listopadu. RRTV to uvedla v dnešní tiskové zprávě.

KONKRÉTNÍ KRITIZOVANÉ VÝROKY

  • „Kritici přitom tehdy tvrdili, že jsme reportáž nebo vyjádření George Batty zmanipulovali. Teď se ukazuje, že lidé skutečně stoprocentně spokojeni nebyli.“
  • „Máme si to vysvětlit tak, že v době natáčení naší reportáže byli uprchlíci spokojeni a svůj názor změnili až teď? Na to nám nedokázal nikdo odpovědět.“
  • „Naše televize se totiž po odvysílání původní reportáže, kde jsme jako první upozornili na to, že uprchlíci nejsou spokojeni s ubytováním v Česku, stala terčem útoku jiných médií a iniciativy HateFree.“

K porušení zákona mělo dojít v období od 28. března do 17. dubna 2016. Příspěvky informovaly o údajném křivém nařčení provozovatele televize Prima z manipulace zpravodajským materiálem, jenž se vztahoval k tématu integrace uprchlíků z Iráku na území České republiky. "Tyto příspěvky
neoddělovaly hodnotící komentáře od informací zpravodajského charakteru," uvedla v tiskové zprávě RRTV.

Radě konkrétně vadila reportáž o plánovaném odchodu skupiny Iráčanů z České republiky ze dne 31. března 2016, příspěvek informující o pozastavení projektu nadačního fondu Generace 21 ze dne 1. dubna 2016 a dva na sebe navazující příspěvky o odjezdu skupiny Iráckých uprchlíků do Německa ze dne 2. dubna 2016.

"V příspěvcích docházelo k prolínání zpravodajského obsahu a hodnotících komentářů moderátorů a redaktorů relace," uvádí se v tiskové zprávě. "Názorová stanoviska provozovatele byla divákům prezentována jako fakta. Diváci si tak na základě odvysílaného obsahu nemohli utvořit vlastní nezávislý názor, jelikož zaujaté redakční komentáře je naváděly k jediné možné interpretaci medializovaného dění," uvádí Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.

Přečteno: 1974x
 

Nepřehlédněte:

Kam dál:

Štítky:  

Prima TV, RRTV, Uprchlíci, uprchlík, manipulace, Média



HLAVNÍ ZPRÁVY

 

Další články z rubriky







..
romea - logo