ROMEA pořádá již třetí Kulatý stůl na téma zobrazování Romů v médiích. Tentokrát ve spolupráci s Amnesty International
Občanské sdružení ROMEA pořádá v pořadí již třetí Kulatý stůl na téma zobrazování Romů v médiích. Tentokrát ve spolupráci s Pražskou univerzitní skupinou Amnesty International.
Kulatý stůl se tentokrát bude konat na Fakultě sociálních věd UK (Smetanovo
nábřeží 6, Praha 1 – budova Hollar), ve středu 27. 11. 2013, od 17.00 do 19.00
hodin.
Akce proběhne v rámci Romského týdne, pořádaného Pražskou univerzitní skupinou
AI, který se každoročně snaží upozorňovat na různé aspekty přístupu majoritní
části společnosti k Romům a naopak.
Kulatý stůl začne prezentací připravenou sdružením ROMEA, která se bude zaobírat
negativními i pozitivními příklady informování médií o Romech, respektive o
jevech, které k jejich životu patří. Poté bude následovat diskuse panelistů a
širší diskuse.
Kulatý stůl bude moderovat Jarmila Balážová, novinářka, předsedkyně ROMEA
o.s.
V panelu zasednou
- Jana Blažková, MF Dnes
- Kateřina Kalistová, předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání
- Apolena Rychlíková, dokumentaristka
- František Kostlán, publicista, ROMEA o.s.
Některé z otázek do diskuse
- Jak často a v jakých souvislostech se píše o Romech? Mění se tento způsob v posledních dvou letech?
- Ovlivňuje a jak pracovní prostředí a čas práci novinářů i na těchto tématech?
- Proč se stále objevují v médiích smyšlené, neověřené nebo zkreslené zprávy o Romech?
- Mají redakce vůli a mechanismus napravovat chyby a omyly, jichž se někdy v romské tématice
dopouštějí? - Zpracovávají redakce romskou tematiku do hloubky nebo převažují pouze povrchní články?
"Naším cílem je zlepšení atmosféry ve společnosti, která z velké části vnímá
dění přes paušalizaci, předsudečnost a velmi zjednodušené recepty řešení
složitých problémů v problematice menšin, především Romů, migrantů, a také lidí
bez domova," píše sdružení ROMEA v pozvánce na akci.
Kulaté stoly, pořádané sdružením ROMEA na téma zobrazování Romů v médiích, proběhly letos již dvakrát. První se uskutečnil ve spolupráci s Agenturou pro sociální začleňování, která zde představila svou analýzu médií. Na druhém kulatém stolu představila svou mediální analýzu společnost Newton media.